Gå til innhold

Les hva Norges største idiot sier om vei, bil og fartsgrenser i norge!!!

Ranger emnet

Marius

Anbefalte innlegg

Men det som er det verste er at hun er bare en av MANGE som nekter å innrømme/ tenke nytt og som er livredd for å ha en personlig mening om saken.. Ordene blir lagt i munnen hennes!! (hvem er hennes føringsoffiser? Up-sjefen???)

Det blir for dumt, la oss flytte så langt unna Norge som mulig...

Så kan de gamle selvutnevnte moralistene fortsette med å kjøre Norge på skakke...

og den "solide kunnskapen" tviler jeg litt på... myndighetene virker jo ikke så veldig ivrige etter å lære av andre lands erfaringer.

Politikerene burde forsøkt å pendle på E18 eller E6 i hhv Vestfold og Østfold i et år før de uttaler seg!!

"Det er helt riktig at fartskontroller har en preventiv effekt. Derfor skal det fortsatt være høy prioritet på politiets kontroller på vegene. I tillegg blir det nå økt kontroll ved bruk av fotobokser over hele landet. (Det har vi ikke hatt tidligere).

For øvrig innfører vi et system med prikkbelastning fra 1.1.2004 som vil gjøre det enda mer avskrekkende å bli tatt i fartskontroll. "

Og med fotobokser på hvert gatehjørne så vil man oppnå den optimale trafikksikkerhet?? Og den avskrekkende effekten er det som skal til for å hindre ulykker... tror de virkelig på det de selv sier??

" Ulykkesutviklingen har vært ekstra ille på Østfold-vegene, derfor tok denne regjeringen umiddelbart fatt i utfordringen. Det er gledelig at vi har fått vedtatt på Stortinget at det skal bygges 4-felts motorveg på E6 i Østfold. Denne utbyggingen skal framskyndes sterkt i forhold til tidligere planer. Dvs. at vi både på svensk og norsk side av Svinesund legger opp til at utbyggingen skal være ferdig i løpet av 2009, mot tidligere tidligst i 2015! Vi blir da ferdig samtidig på svensk og norsk side.

Vi er også blitt enige med Sverige om bygging av ny Svinesund bru som sklal stå ferdig i 2005. "

at de endelig tar tak i disse veiene er kjempebra... men når de er så redd for å innse/og offentlig uttale at veiene generellt er dårlige.. så blir det helt latterlig at de skryter av enkelte prosjekt!

Man burde lage en organisasjon som tar vare på interessene til den store delen av den norske befolkning.. en organisasjon som ikke blir styrt/påvirket av de politiske liv, kun en organisjon som kan skrike HØYT når våre kjære politikere for n'te gang tar beslutninger som går på tvers av det oss normale oppegående nordmenn ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange andre bedre trafikksikkerhetstiltak vil bli utsatt som følge av kostnadene for å sette opp alle de nye fotoboksene...

De kunne feks brukt pengene på å sette opp fysisk skille på de stedene hvor det stadig vekk er ulykker... (det funker ganske bra ved OBS i sandefjord! Men selvfølgelig, da kan man ikke bøtelegge folk da... og alle som kjører for fort er de verste trafikkfarene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ett vel så stort problem at folk kjører for sakte som at de kjører for fort. Når noen ligger under fartsgrensa så oppfordres det til farlige forbikjøringer. Folk blir irriterte, og mister dømmekraft. Hvem har vel ikke ligget bak en bil som kjører 60 i 70 sonen og kjent blodtrykket stige?

btw, min første "post" her på formuet, så hei alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

En annen ting som er helt tragisk med Norge, er at det ikke er lov å kjøre på veiens skulder. Mesteparten av E6 gjennom Østfold har bred veiskulder. I Sverige flyter trafikken mye bedre på tilsvarende veier fordi svenskene bruker "väggrenen" som det heter på svensk. tillatt kjøring på skuldra betyr at vi automatisk konsentrerer oss litt mer, enten vi kjører sakte eller fort. Dette fordi vi da må følge mye mer med i speilet.

Den største faren i dagens trafikk er mangel på konsentrasjon.

Konsentrasjon kommer automatisk når farten øker. Sånn er det bare. Men det forstår jo ikke de som aldri kjører fort selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quadman

Den største faren i dagens trafikk er mangel på konsentrasjon.

Konsentrasjon kommer automatisk når farten øker. Sånn er det bare. Men det forstår jo ikke de som aldri kjører fort selv....

Det der har du så rett i!!!!

Jeg merker det selv noen ganger, i 80 blir man gjerne litt sløv...

Mens når man skjører til Mantorp for å se på Bilsport Action Meet, da er man konsentrert som bare det :D ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by boXer

Det der har du så rett i!!!!

Jeg merker det selv noen ganger, i 80 blir man gjerne litt sløv...

Mens når man skjører til Mantorp for å se på Bilsport Action Meet, da er man konsentrert som bare det :D ;)

Så sant, så sant... Hvis jeg loffer av gårde i 60 - 70 over en lang strekke så er det ofte jeg ikke husker helt å ha kjørt den strekningen, Har sikkert vært så sløv og tenkt på noe helt annet... :rolleyes: men siden jeg ikke brøt fartsgrensen så var jeg vel en god bilist i følge politikerne ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider