Gå til innhold

Sub kommer og går som den vil

Ranger emnet

Slemmus

Anbefalte innlegg

Bruker 2 stk av denne eldre sony xplod på en Cerwin V-max 12.

22571977.JPG

Det har jo ikke vært problemer tidligere.

Når du sier det, kan det være sikringa på en eller begge forsterkerene. Eller at det kanskje er på tide å heller kjøpe en ny forsterker som også har mer watt.

Men vil finne ut hva det er først.

VW Corrado 2.0 16v

CorradoClubNorwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det skjer ved lave volum også så er det en løs kopling eller en kortslutning, det skal ikke mange kopperhårene til!

Elementer er veldig slik at de enten virker eller ikke, få mellomting.

Hvis suben kommer tilbake etter den har vært av litt kan det være en kaldlodding i ampene som bare kommer etter de har vært på en stund. Reklamasjon kanskje?

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet selv og da var det "huset" til sikringa framme ved batteriet som var dårlig. Du kan jo prøve å sjekke at du har strøm nok etter sikringa når subbene ikke vil spille. Bare et lite tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en rockford fosgate.

Nei. Kjøpt brukt. Pluss at de begynner å dra på åra. 2-3 kanskje.

Noen som har formeninger om det å sru forsterkeren i kassa forresten?

Dette har jeg sett noe om her inne, forsøk et søk.

Generellt sett vil jeg si at en forsterker trenger en del kjøling for ikke å bli ødelagt, uannsett hvor den er montert og at inne høyttalerkassa kanskje blir litt risikabelt, hvis du mener utpå kassa så er det mye greiere. Kanskje lurt med en liten klaring under ampen dog.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå skjønner jeg ingen ting.

Suben spiller ikke. Så forsterkerene har det ikke vært noe feil med.

Forsterkeren er jo på, så det kan ikke være strøm eller styrestrøm, og jordinga er jeg veldig rimelig sikker på at det ikke er. Prøvde også med en annen signalkabel, men det kom fortsatt ingen lyd.

Hva kan det være da?

CD-spilleren som begynner å bli gåen? Eller signalutgangene?

VW Corrado 2.0 16v

CorradoClubNorwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider