Gå til innhold

Chipping eller no til en golf tdi ?

Ranger emnet

Drammen

Anbefalte innlegg

Heisann.. er helt ny her.. og akk kjøpt meg en golf 1,9 tdi 90 hk

Ikke akk sykt men vil gjerne få litt mere ut av det.

Noen som har noen tips om gode seriøse forhandlere og priser på sånt? hva blir byttet ut.. chipp eller er det no data greier?

Og blir det opptaget ved evt service osv..?

Hilsen Fredrik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann... hørte me ts.. og virket lovende...=) koster litt me sikkert vært det..

alt er bedre enn en 90 hk diesel.. hehe..

Men hvordan har det seg etter chippen.. bør man melde fra noen steder. eller er det så og si umulig og finne igjen på merke

verksted osv.? om noe skulle skje?

Har du vært borti det..

Hilsen Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til deg selv om du vil melde fra om dette. De som utfører chippingen har ingenting med dette å gjøre.

Jeg vil vel påstå at 95% av alle som chipper ikke melder fra om dette... da dette vil utgjøre høyere forsikringspremie og avgifter til staten.

Normal chipping vil ikke merkes på vanlig service og lignende.

Husk at TS-Racing tilbyr deg å gjøre bilen orginal igjen. Dette ligger i prisen. Så skulle du bli stoppet av politiet hvor en full gjennomgang av det tekniske på bilen ble beordret, så kan det nok hende dette kan måles, da du jo har mer hester i bilen enn det som er orginalt.

Men dette blir bar hvis/hvordan/når/hvem/hvor-tenking.

Er bilen din mer enn 3 år gammel, så kan du uansett ikke dra nytte av nybilgarantien. Det er kanskje denne garantien som folk flest er redd for å miste. Men som sagt... skulle du ha en bil med nybilgaranti som av en eller annen grunn fikk ett motorhavari, så ville jeg dratt til TS-racing og gjort bilen orginal, før jeg leverte den på verkstedet. Det er garantert ikke chippen som er grunnen til en evt. skade på motoren... men hvis VW-verkestedet skulle finne ut at du har chippet den.. så vil dem bruke dette for alt det er verdt. Vertfall hvis reperasjonen vil koste dem mye.

Vet ikke hvor mye hester du kan få ut av bilen din... men rundt 130HK'er og ett betydelig økt dreimoment er nok innen rekkevidde.

Det finnes mange typer å chippe en bil på... Du har noe som man kaller "Powerbox"... dette kan du bare glemme. (orker ikke forklare hvorfor)

Så har man en full elektronisk chipping som man da programmerer om hele motoren + girkasse og turbo til å leve i harmoni med hverandre. (Dette er kanskje den mest vanlige måten å chippe på, og krever da at du har en nyere bil)

Dette kan du få svar på av TSRacing.

Nå har jeg kjørt med chippet bil i ca. 3 mnd. og har overhodet ikke merket noe som helst ulyder eller annet rart med motoren. Rent bortsett fra det at den går bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider