Gå til innhold

trekke ut pigger

Ranger emnet

furnes

Anbefalte innlegg

Eg har gjort det på bmw`n

Hugs at dekka er ein del dårligare enn med sommardekk. (særligt på vått føre!)

Er vel ikkje noke eg vil anbefalle.

Kan gå greit viss du er ein rolig sjåfør.

Om vinteren vil eg iallefall ikkje bruka dekka!!!!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummiblandingen i piggdekk er hardere enn i piggfrie vinterdekk. Gummien er nødt til å være en del hardere for at piggene ikke skal løsne. Likevel er gummiblandingen i piggdekk mykere enn det som brukes i sommerdekk, så piggdekk uten pigger er relativt dårlige som sommerdekk også. Piggfrie vinterdekk er enda dårligere som sommerdekk, de er rett og slett for myke i gummiblandingen. Alle dekk blir dessuten hardere etter hvert som tiden går, ti år gamle dekk fungerer omtrent som plast. Gamle piggdekk uten pigger kan derfor til nød brukes som sommerdekk hvis man kjører forsiktig, men de er ikke et brukbart alternativ som piggfrie vinterdekk. Såkalte helårsdekk er dårlige både som sommerdekk og som vinterdekk.

Egentlig er dekk og bremser billige livsforsikringer, å spare seg til en mulig tidlig død er dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg en bil i rævva i regnvær å ser at den kjører på vinterdekk midt på sommeren(slitte uforsvarlige dekk for den saks skyld) kan den personen forvente seg en relativt hard knyttneve i trynet!!!!!!! er ikke bare deres egne liv dere leker med. men blandt anet andres nakke og evige nakkeproblemer.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider