Gå til innhold

vann i gulvmatte,speedometer og ruter som låser seg

Ranger emnet


SpAyder

Anbefalte innlegg

heisan har noen småe spørsmål;)

 

1. Det kommer vann ned i gulvet på pasasjersetet, hvor kan dette komme fra? Når bilen står i ro kommer det ikke noe, men med en gang eg kjører et stykke i regn så kommer det. Har sett under hele gulvmatten men så ikke noe plasser det var hull.

 

2. Det er vanligt å ha lys i selveste spidometeret sant? hvor mange lyspærer sitter det der?

 

3 av og til har rutene mine en tedens til å låse seg, noen som har hatt problem med det, eller kjenner til det problemet?

 

4 Vindusviskeren bråker noe sykt. Har monovisker. Skikkelig ekkel lyd, å som eg har greid å høre så kommer det nede i fra motoren;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvis det er framme på pasasjersiden, så er det helt sikkert lekkasje fra en sjakt som går fra motorrommet på pasasjersiden, under dette dekselet som dekker til. Du finner et slikt "gitter" som beskytter mot løv og diverse sjait som kan havne nedi der. På dette gitteret, sitter det en pakning som ikke akkurat liker å bli gammel. Ser ut som om den går i oppløsning etter lang tid. Hvertfall det som skjedde på min. Se om du får tettet denne! =)

 

Hvis det er bak pasasjersetet, så ville jeg sjekket om du har plast i døren. Det fløt over bak i min bil her forleden, og fant ut at det var en kombinasjon av en dårlig list ved vinduet, og at plasten har blitt revet vekk på innsiden av panelet.

 

Ellers kan du sjekke alle drenshul da. Skal være et par ved soltaket, og noen i motorrommet, ved dette løvfilteret som jeg nevnte i sted. Blås med trykkluft =)

 

2. Er det ikke 3 pærer?

 

3. Kan være wirene som har begynt å ruste, eller kanskje motoren har vridd seg på en eller annen måte. Wiren pleier hvertfall å ruste på Corrado.

 

4. Vindusviskermotorn?

 

Lykke til! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki Takker for svar, skal sjekke over dette i morgen å se hva eg finner ut av ;) ... et lite spørsmål til , når eg tar på varmeapparatet i den så kommer det bensinlukt inne i cupeen noen som vet hva det kan komme av?

 

MVH

Meg;)

 

Har du chip? Har hørt at chipper som er tunet maks, gjør sånn at det kommer bensinlukt i kupeen. Bruker vel en del når en først trøkker te, så kan være det. Hvis ikke, så har du sikkert akkurat samme problem som meg.. Det var gått hull på en slange som fører luft og litt olje ut av veivhuset. Hvis du scroller helt ned på denne tråden;

 

http://www.bilforumet.no/corrado/174819-problembilen-min.html

 

så ser du hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du chip? Har hørt at chipper som er tunet maks, gjør sånn at det kommer bensinlukt i kupeen. Bruker vel en del når en først trøkker te, så kan være det. Hvis ikke, så har du sikkert akkurat samme problem som meg.. Det var gått hull på en slange som fører luft og litt olje ut av veivhuset. Hvis du scroller helt ned på denne tråden;

 

http://www.bilforumet.no/corrado/174819-problembilen-min.html

 

så ser du hva jeg mener.

 

 

chip?? hehe. hvorfor i all verden skal det lukte bensin av å chippe??

 

om han har skrudd opp bensin trykk uten å chippe kan jeg kanskje gå med på. kan være en idè å sjekke tenninga( justere) eller sjekke etter lekasjer.

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ja, har hørt at chip som er spesielt fiksa til lager bensinlukt i kupeen. Var slikt på en kompis av meg sin Corrado. Den var virkelig turbokonvertert, turboen var på størrelse med en fotball, og jeg siterer "chippen er jævlig luguber". Han mente da at det var vhippen som gjorde dette. Hvordan? Beats me.. Jeg bare slengte det ut i luften =)

 

Zeerocool: Ja, liste på passasjersiden er veldig merkelig. Den henger latterlig løst, men den er liksom "på". Har vært inni døren, og der var litt av plasten slitt av. Trodde kanskje det var dette, men etter at jeg fiksa dette, så lå det fortsatt en dam på passasjersiden. Er veldig merkelig, for den ligger liksom MOT venstre siden av bilen. Er helt tørt borte ved døren :S

 

Men nå skal vi ikke ta opp mine problemer i denne tråden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår