Gå til innhold

Vanninnsprøytning

Ranger emnet


ospen

Anbefalte innlegg

Har han sakt han har problem med tenningsbank ???:asshole:

 

 

Vis han spør om en ting kan du holde deg for god til å slenge inn komentarer med ting du ikke har peiling på.

 

Hadde du vært litt opplyst hadde du spart deg for den kommentaren også.

 

Vanninnsprøytning brukes i hovedsak på turboladede bensinmotorer for å unngå tenningsbank som følge av høye temperaturer, sprøyter man inn vann senker man temperaturen ved forbrenningen og man kan tillate seg høyere trykk.

 

Å bare sprøyte inn vann gir deg ingen mer effekt eller gevinst uten videre, da er det mye bedre å få stell på forbrenningen som å bruke rette dyser sammen med rett trykk og programvare.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å senke temp. på ladelufta og i forbrenningsrommet gir vel effekt da..

det at du senker temp. gjør at du også kan heve trykket og få enda mer effekt!

 

Og når vanndampen kommer inn i forbrenningsrommet og blir oppvarmet så blir det en hydrogenforbindelse som gir et bigger bang..

 

Så hvis vi bare sprøyter inn vann så får vi en ultraeffektiv hydrogenmotor...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett har ikke vannet annen positiv effekt enn å redusere faren for tenningsbank...

 

Så du påstår at det jeg sier er oppspinn!?

 

Jeg vet ikke mere enn hva jeg leser i dette tilfelle,så da er det artikkelforfatteren som farer med løgn. sa ikke det ble detonert en mini hydrogenbombe ved hver antenning sa jeg vel.. siden alt er relativt så er vel den merkbare effekten minimal! men dog..

 

vanninnsprøytning er jo noe man får kjøpt for montering på bensinturbomotorer i alle fasonger..

Har selv kjørt med det og det fungerte fint det.. også med litt etanol rett fra apparatet innblandet i vannet :) ble for overivrig med trykket og blåste toppakningen,men alltid kos å plukke av toppen når alle sylindrene er helt rene for sot pga vanndampen som tar den med ut..

 

En kompis av meg som hadde KG-bygd B20 turbomotor levert med vanninnsprøytning og benket til 240hk.

Volvo gruppe A bilene hadde også vanninnsprøytning i tillegg til intercooler..

 

Men dette blir o.t siden jeg ikke har fnugg av peiling ang. diesel og vanninnsprøytning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår