Turboed1 Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Vanninnsprut gir deg bare muligheten til å hente ut effekt som du normalt ikke kan få ut pga bank. Kan du kjøre samme settings (trykk,tenning etc) med racefuel istedet gir det mer effekt enn labert drivstoff og vannsprut. Diesel går jo pga bank. Man vil ikke fjerne tenningsbank i de,for da går den ikke... Mener å huske at ladetrykket (og varmen) du får i en Tractor-pulling-diesel er så høyt at du får effekt av vannet (bredere register) fordi damptrykket når vannet går fra flytende til dampform blir såpass at man i praksis har en overladet diesel-damp-maskin... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 var å titta på tracktor puller i stad jeg:D 10 000 gamp eller.. Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 var å titta på tracktor puller i stad jeg:D 10 000 gamp eller.. Skulle bare mangle. Du bor jo praktisk talt i traktorpullingens vugge :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chall Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 hehe, jeg veit Reodor:D han ene i teamet er faktisk han som tok seg av dreiing av svinghjulet mitt, og som også skal sandblåse. flink gutt, hehe Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=XR50043009&vg=1496&vgpath=Varekategorier/1399/1496 Satt å titta på den rett før jeg så i denne tråden her..6-8% mer effekt må vel bare være tull hvis det er vannet det er snakk om. Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 BullShitbildeler... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Jeg kan ikke så veldig mye om vannsprut, men synes det er rart vis det ikke gir litt eksra effekt. For vannet utvider seg jo tross alt ca 7300 ganger når det går over til damp inne i sylinderen. Synes det er veldig rart at dette ikke gir litt ekstra effekt. Men siden jeg ikke kan noe om dette håper jeg noen kan forklare meg hvorfor man ikke får litt mere effekt med en så stor utvidelse og trykksøkning Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Det er altså ikke en dampmaskin vi snakker om, men en "internal combustion engine". Luft med høyt vanninnhold inneholder mindre oksygen enn tørr luft, selv om den kaldere våte lufta har høyere tetthet. Vanninnsprøytning har i hovedsak den fordelen at den øker motstandsdyktigheten mot tenningsbank, dvs at man kan benytte magrere blanding, mer fortenning eller drivstoff med lavere oktantall. Den har også mange ulemper, blant annet redusert virkningsgrad, korrosjon og økte utslipp av hydrokarboner (HC). Jeg har ikke den fjerneste anelse om vanninnsprøytning virker annerledes på diesel- enn bensinmotorer, men for å finne ut det må vi sette oss inn i hvordan en dieselmotor fungerer. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Ahhh. Så det er rett og slett at det økte trykket fra vannet blir nøytralisert av tregere forbrenning av bensinen. da er jeg med vet du. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Diesel vil vel anntenne ved ca 300grader c når den kommer ut av dysa. Bedre forstøvning ,lettere anntenning. En skal ha store mengder vann for at motoren ikke skal svive. Forbrenningstempen ligger vel på 2000-2500grader c, vis jeg ikke tar feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.