Gå til innhold

Avensis X uten The X-factor

Ranger emnet

Avensis X

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny i forumet med ny Avensis stv.

Er så langt VELDIG fornøyd med bilen. Har hatt den i 2 uker, så jeg har ikke fått prøvd den fullt ut enda. X modellen har det meste, men bilen er alt for annonym ! Det mangler liksom noe. D-Cat står for at det en miljøbil med minimale utslipp, og det er jo bra, men det er ingenting som tilsier at det er bil med den sterkeste/råeste dieselen i sin klasse. I england heter denne modellen T180 og de har kostet på seg et lite merke bak. Hvorfor ikke en liten blank X her i norge ? Det som skiller den enkleste utgaven og toppmodellen utvendig, er flotte 5 eikers 17", mørk grill med med chrome detaljer og selvfølgelig D-Cat merket ved hjulbuene foran. Dette høres kanskje litt prippent ut, men får ikke ro i sjela før jeg får en X eller T180 merke. :spin

Noen forslag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hjelpen de kunne gi på kundesenteret. Tror egenlig ikke de ville hjelpe meg. Biler i Norge skal visst nok være uten merke. Ferdig med den saken !

Sitat 1:

Hei

Viser til din e-posr vedr. x merke til din Toyota Avensis. Vi har forespurt fabrikken men et slikt merke er ikke i deres vareutvalg.

Mest sannsynlig er dette noe Toyota i England har for sitt hjemmemarked.

Sitat 2:

Hei

Beklager men vi kan ikke hjelpe deg mer i denne saken, men vi sender deg linken til Toyota i England.

http://www.toyota.co.uk/cgi-bin/toyota/bv/frame_start.jsp?id=homepage&screenRes=1024x768c32&

Med vennlig hilsen

TOYOTA NORGE AS

Kundesenteret

xxxxxxx xxxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Senkesett -> Fantastisk :)

Jeg hentet min 2004 modell Avensis i Drammen i går. Det er påmontert H&R 30mm senkesett og det var en drøm å kjøre!

Eneste som gjenstår er å få biltilsynet til å godkjenne den...

Øystein

kan noen fortelle meg hvor man får tak i senkesett til avensis 03-> d4d? går med planer om å kjøpe og er helt nødt til å få lagt den nedåt som vi sier:driving

Lars Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesettet som sitter på min bil er av merket H&R. Jeg kjøpte bilen med settet ferdig montert så jeg vet lite om forhandlere osv. Men de aller fleste forhandlere har hvertfall hørt om H&R.

Mitt senker 30mm og det er mer enn nok mener jeg. Om man senker enda mer forsvinner for mye av dekket bak hjulbuen, noe jeg ikke liker......

Bilder kan du se i min tråd: http://www.bilforumet.no/avensis/177847-min-avensis.html#post1978893

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Hei. Er ny i forumet med ny Avensis stv.

Er så langt VELDIG fornøyd med bilen. Har hatt den i 2 uker, så jeg har ikke fått prøvd den fullt ut enda. X modellen har det meste, men bilen er alt for annonym ! Det mangler liksom noe. D-Cat står for at det en miljøbil med minimale utslipp, og det er jo bra, men det er ingenting som tilsier at det er bil med den sterkeste/råeste dieselen i sin klasse. I england heter denne modellen T180 og de har kostet på seg et lite merke bak. Hvorfor ikke en liten blank X her i norge ? Det som skiller den enkleste utgaven og toppmodellen utvendig, er flotte 5 eikers 17", mørk grill med med chrome detaljer og selvfølgelig D-Cat merket ved hjulbuene foran. Dette høres kanskje litt prippent ut, men får ikke ro i sjela før jeg får en X eller T180 merke. :spin

Noen forslag ?

Det så kaldte "X" merket er å oppdrive til Toyota Auris X, denne er da i krom med rødt i midten (lik D-CAT merket bare det er rødt istede for grønt).

Den er da helt frittstående og trenger dermed ikke å tilhøre en spesefikk bil :)

håper at dette kunne hjelpe deg litt;)

mvh

Michael

00' Lexus IS200 TTE (bruksbil)

92' Toyota Carina E 2.0GTi (prosjektbil)

94' Toyota Carina E 2.0GLi (solgt)

99' Toyota Corolla 1.3Luna (solgt)

01' Yamaha MountainMax 700triple (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Rart det med det X merke. Auris har dette bak på bilene sine..

Har selv en Auris, da ikke modell X, men da d4d på 2,0l. Har ALT som TTE kan levere til denne bilen. TTE leverer godpassform og styling som passer perfekt uten at det er for voldsomt.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider