Gå til innhold

Lekkasje i Servopumpen (S6 C4)

Ranger emnet


YawN-S6

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 97 mod S6 avant som jeg kjøpte 23. Juli. Fikk kjørt den omtrent 2 uker før det begynte å lekke fra Servopumpen, grunnet ferie osv fikk jeg ikke sjekket opp i det før denne uken her.

 

Nå har jeg endelig funnet ut av det og funnet ut at det er en "plugg"- en rimelig stor bolt med et svært pluss-kryss oppå det lekker fra. Når jeg åpnet denne så jeg en veldig skadet o-ring.

 

Etter å ha prøvd litt selv med forskjellige o-ringer som passet nedi og sprakk så gikk jeg i dag til Møller og fikk dette svaret:

 

"Vi leverer desverre ikke deler til den biten av servoen, men det vi kan gjøre for deg er å selge deg en ny servopumpe til 7500 kr pluss arbeidet for å sette den i"

 

Da hisset jeg meg og spurte om det så ut som om jeg var interessert i å betale godt over 7000 kr fordi en gummi pakning var sprukket.

 

Er det noen her med litt mer IQ enn folka på møller som kan anbefale meg et sted å gå for å få tak i en pakning til servopumpen min som både tåler trykket og temperaturen?

 

Edit; Hvis noen er hjelpevillig og ikke vet helt hvilken "bolt" jeg snakker om, så kan jeg laste opp noen bilder.

 

På forhånd takk.

Kristoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet utmerket godt hvem du snakker om siden dette er en svakhet på bilene og nesten ALLE lekker på det stedet. Jeg fikk heller ikke tak i og kjøpte ny pumpe til min. Ligger en butikk her i oslo som jobber med å overhale pumper men ser du kommer fra Bergen så det er vel rimelig uaktuelt. Har du sjekket på jernia etc om de har noen der? Ett eller annet sted der de selger O-rnger burde vel ha ett eller annet?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hva jeg ser etter, eller om den o-ringen som stod der fra før i det hele tatt er det som skulle vært der :-(

 

Prøvde som sagt 3 forskjellige tykkelser selv, som alle sprakk innen 5 minutter med tomgangskjøring og litt svinging.

 

Såvidt jeg har forstått er det litt trykk nedi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hva jeg ser etter, eller om den o-ringen som stod der fra før i det hele tatt er det som skulle vært der :-(

 

Prøvde som sagt 3 forskjellige tykkelser selv, som alle sprakk innen 5 minutter med tomgangskjøring og litt svinging.

 

Såvidt jeg har forstått er det litt trykk nedi der.

 

Finnes orginalt rep sett med den pakningen....

Byttet selv på min i sommer...

Orginalt delenr fra VAG er 035 198 049 A

Masse pakninger i settet men ihvertfall den du trenger.

Problemet er ikke den pakningen egentlig men en innvendig overtrykksventil som er dårlig men pakningsbytte hjelper.

Husk å stramme skikkelig etterpå

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes orginalt rep sett med den pakningen....

Byttet selv på min i sommer...

Orginalt delenr fra VAG er 035 198 049 A

Masse pakninger i settet men ihvertfall den du trenger.

Problemet er ikke den pakningen egentlig men en innvendig overtrykksventil som er dårlig men pakningsbytte hjelper.

Husk å stramme skikkelig etterpå

 

 

Er dette noe Møller burde visst, eller finnes det et annet sted jeg burde gått for å få tak i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes orginalt rep sett med den pakningen....

Byttet selv på min i sommer...

Orginalt delenr fra VAG er 035 198 049 A

Masse pakninger i settet men ihvertfall den du trenger.

Problemet er ikke den pakningen egentlig men en innvendig overtrykksventil som er dårlig men pakningsbytte hjelper.

Husk å stramme skikkelig etterpå

 

 

Glemte helt å si tusen takk!

Kjører innom møller igjen nå på vei fra jobb og kjøper meg en sånn Seal kit sak som det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å bytte skruen samtidig. Koster ikke mange kronene, og det er ikke alltid at bytte av o-ring løser problemet langsiktig uten bytte av skruen. Kan også dreie litt av bunnen av skruen for å få ny anleggsflate

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår