Gunnar KRC Skrevet August 8, 2009 Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 kan det stemme at blandingsforholdet skal ligge på 14,8 på tomgang å gå til rundt 12 med pådrag? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet August 9, 2009 Rapporter Share Skrevet August 9, 2009 jepp høres bra ut det. 14.7 er optimal forbrenning, mens rundt 12.5 er det beste for mye hk. feit blanding senker eksostempen også Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 10, 2009 Rapporter Share Skrevet August 10, 2009 Er det linjær eller progressiv bensintrykksregulator som gjelder til 3"lmm og bosch 968 dyser oppsettet? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Er det linjær eller progressiv bensintrykksregulator som gjelder til 3"lmm og bosch 968 dyser oppsettet? Linjær funker best uansett! Er like greit å bare bruke den orginale btren, da lh 2.4 ikke har noe problem med å justere så du får nok bensin med 3 bar grunntrykk på 968 dysene. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 13, 2009 Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 Linjær funker best uansett! Er like greit å bare bruke den orginale btren, da lh 2.4 ikke har noe problem med å justere så du får nok bensin med 3 bar grunntrykk på 968 dysene. Det at lineær fungerer best er jeg enig i, men 968- dysene må opp i 3,8 bar for å levere 465 cc/min, så da må du ha en justerbar BTR, noe ikke den originale er. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 13, 2009 Rapporter Share Skrevet August 13, 2009 Det at lineær fungerer best er jeg enig i, men 968- dysene må opp i 3,8 bar for å levere 465 cc/min, så da må du ha en justerbar BTR, noe ikke den originale er. Det Emilhetty sier er vel at har du chip, er den 99% sikkert satt opp 413 cc som 968 dysene gir på 3 bar:Devil: Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 14, 2009 Rapporter Share Skrevet August 14, 2009 Emilhetty og Poffs her inne lager chip til sånne oppsett, og skulle tro dem er satt opp for at dysene skal levere 465cc/min? Savner forøvrig litt mer info om dette. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.