Gå til innhold

Kjøp av trimmet 200sx S13

Ranger emnet

ssagat

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en trimmet 200sx s13, det jeg lurer på er hvordan det blir med feks eu godkjenning. Hva sier de til frontmontert IC og uorginal turbo osv.. kan jeg risikere å bli avskiltet om jeg har langt mer hk enn orginalt?

Eller kan jeg risikere å måtte vise den til biltilsynet, å i så fall hva vil skje da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen ikke er godkjent med modifikasjoner, så ja.

Biltilsynet bryr seg ikke om hvilke deler du har brukt, men om effektøkning. Om du kjører med større turbo, så har du nesten garantert en effektøkning.

Bilen er såpass gammel, så om du har papirer på alle modifikasjoner, så vil du få bilen inn uten å måtte betale. Alt som trengs å bli gjort er å føre nye spesifikasjoner inn i vognkortet.

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen ikke er godkjent med modifikasjoner, så ja.

Biltilsynet bryr seg ikke om hvilke deler du har brukt, men om effektøkning. Om du kjører med større turbo, så har du nesten garantert en effektøkning.

Bilen er såpass gammel, så om du har papirer på alle modifikasjoner, så vil du få bilen inn uten å måtte betale. Alt som trengs å bli gjort er å føre nye spesifikasjoner inn i vognkortet.

Tenkte meg det ja. Men vil det verkstedet hvor jeg eu godkjenner bilen, sende meg videre til biltilsynet om de ser at det er tuklet med motoren? eller bryr de seg bare om selveste eu kontrollen.

Er det noen som vet om det er vanskelig å få godkjent en 200sx med feks stage 4 oppsett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel strengt tatt ikke noe vanskeligere enn andre biler med samme oppsett. Har du bremser, så burde det ikke være noe større problem.

Det med å bli sendt videre på eukontroll er jeg ikke sikker på. Kommer vel litt an på hvem som gjør den.

Jeg anbefaler deg å dra til biltilsynet først, å få godkjent disse modifikasjonene. For om du er innblandet i et uhell med døden til følge, vil du sitte fint i det når man finner ut at bilen er trimmet(Noe de gjør)

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vell hvor gammel bilen er da, er den over 10 år så kan du gjøre hva du vil så vidt jeg vet med tanke på trimm..

Det blir ikke avgift på den ekstra ekkeften om bilen er over 10 år, men regner med at forsikringen ikke blir den samme, er jo tross alt solid forskjell på 169hk og rundt 300hk.

Men er det ingen her som har prøvd å få en s13 godkjent med effektøkning? omtrent alt av s13 som er til salgs er jo lettere trimmet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dette ikke er no problem så lenge avgassene er i orden. Er vel ikke no egent punkt på eu kontroll som omhandler effekt i motor.

Nei nettopp, tror ikke noen verksted sjekker om turbo og den slags er orginalt heller på en EU kontroll, og skriver iallefall ikke annmerkning på det. Hvilken kategori skulle det vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vell hvor gammel bilen er da, er den over 10 år så kan du gjøre hva du vil så vidt jeg vet med tanke på trimm..

Det stemmer det, men bilen har kun vært i Norge i litt over 4 år ;)

Står svart på blått i vognkortet til og med :hellothere:

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider