Gå til innhold

Biltilsynet forskjellsbehandler ihvertfall ikke...

Ranger emnet

espsko

Anbefalte innlegg

Mange av oss har vært borti at det gjelder å velge hvilken trafikkstasjon man drar til med omhu - men selv om de forskjellige trafikkstasjonene tolker reglene på sine egne (og ofte forskjellige) måter forskjellsbehandler de ihvertfall ikke folk :D

http://www.f-b.no/article/20070809/NYHET/708090016

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk prøvd meg på det samme. EU kontroll på Mondeo politibil med celleinnredning i baksetet, dvs 2 sitteplasser bak. Bilen har fem sitteplasser i flg vognkort. Ringte BT, og fikk beskjed om at det ikke var noe å bry seg om.. Prøve en annen stasjon neste gang kanskje........

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vel bare vært ønsketenkning at denne saken fikk noen BJELLER til å ringe for enkelte som lager regelverket!

En KLAR innstruks på hva som er lov å ikke hadde vært greit. Nytter ikke med spekulative paragrafer, enda det også har sine fordeler, som f.eks ved godkjenning. Her må man bruke SUNN fornuft. Og er man ikke kompetent til å avgjøre om bilen er forsvarlig eller ikke så burde man ikke ha noen jobb der!!

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vel bare vært ønsketenkning at denne saken fikk noen BJELLER til å ringe for enkelte som lager regelverket!

En KLAR innstruks på hva som er lov å ikke hadde vært greit. Nytter ikke med spekulative paragrafer, enda det også har sine fordeler, som f.eks ved godkjenning. Her må man bruke SUNN fornuft. Og er man ikke kompetent til å avgjøre om bilen er forsvarlig eller ikke så burde man ikke ha noen jobb der!!

Sant nok...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av oss har vært borti at det gjelder å velge hvilken trafikkstasjon man drar til med omhu - men selv om de forskjellige trafikkstasjonene tolker reglene på sine egne (og ofte forskjellige) måter forskjellsbehandler de ihvertfall ikke folk :D

http://www.f-b.no/article/20070809/NYHET/708090016

ARGH! Det heter ikke "Biltilsynet" (forkortet "BT", har jeg forstått). Det er mange år siden det navnet forsvant, det skjedde faktisk i 1995. Det heter Statens vegvesen!

Og ja, jeg har lite å irritere meg over, så derfor lar jeg dette irritere meg :-)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH! Det heter ikke "Biltilsynet" (forkortet "BT", har jeg forstått). Det er mange år siden det navnet forsvant, det skjedde faktisk i 1995. Det heter Statens vegvesen!

Og ja, jeg har lite å irritere meg over, så derfor lar jeg dette irritere meg :-)

Så heretter skal vi skrive Statens Vegvesen, Veg og Trafikktilsynet, forkortet SVVOTT. Ingen som skjønner noenting da. Tenker vi fortsetter med BT jeg, så kan de arbeidsledige byråkratene pønske ut nye navneforslag, og svi av noen mill skattekroner på nye brevark IGJEN

(Ikke at det bryr meg, men jeg har en liten anelse om at det, etter litt frem og tilbake, igjen heter Biltilsynet. Men det er veldig stor sjanse for at jeg tar feil)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det :-) Ta innlegget med ei lita klype salt, da. Men det heter likefullt Statens vegvesen. Før i tida hadde man Norol-bensinstasjoner også, men etter at Statoil kjøpte dem, sier man vel gjerne Statoil? Det blir jo på samme måte.

Men for all del, bruk gjerne BT, 99 % av brukerne her gjør jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider