Gå til innhold

02 Sept. Powerdrift Drifte dag i Kristiansand

Ranger emnet


Japan-Auto

Anbefalte innlegg

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stiller jeg :) Tar med kamera også. Krever dere noe akreditering fra oss fotografer?

 

Klippet fra "info" på http://www.powerdrift.no

Presse:

Akkreditering til våre arrangementer gjøres ved å sende oss en mail på post@powerdrift.no med dine personalia og hva bildene/videoen skal brukes til. Blir din søknad godkjent får du gratis inngang til vårt arrangement ved å ta med deg legitimasjon og en utskrift av vår svarmail til deg.

Videofilming/fotografering er fullt ut tilladt brukt både privat og kommersielt. Det legges ingen begrensninger på dette.

 

-------------------------------

mvh Tom Ole, http://www.powerdrift.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten tlf fra han (Ealoken) fra Finland nå igjen, hvor han oppdaterete oss på resultatene fra rundene både i Nordic Drifting Series og Pro Drift European Drifting Series. Har er på Alastaro og er norsk dommer i den Nordiske Drifte serien.

Sjekk http://www.powerdrift.no

 

-------------------------

Tom Ole, http://www.powerdrift.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som skal kjøre powerdrift så vill jeg bare minne på at dere må forevise dere om at løpet er godkjent av norges bilsport forbund. Noe jeg har mine tvil om etter det jeg har hørt.

 

I det nasjonale reglemanget står det i paragraf 57

 

En anmelder, fører eller funksjonær som deltar i en konkuranse som ikke er godkjent av NBF, suspenderes for det tidsrom NBF måtte bestemme.

NBF ved generalsekretæren kan til en hver tid inndra en lisens fra en person som har fått sin lisens gjennom autorisasjon. (Se paragraf 25) En slik avgjørelse er endelig og kan ikke appelleres.

 

Paragraf 27

 

Ingen konkuranse må arrangeres uten at det på forhånd er innhentet tillatelse fra NBF. (61)

Slike tillatelser gis under forutsetning av at arrangøren forplikter seg til i rett tid å betale.

 

Paragraf 28

Søknad om å få arrangere eb jibjurranse må være sendt NBF innen en fastsatt dato(Se paragraf 109, 114). Søknad om etteranmeldt løp må sendes minimum 1 mnd, før konkurransen er tenkt arrangert. Søknaden må sendes på NBF's fastsatte formular vedlagt fastsatt arrangøravgift(Se paragraf 109). Tilatelsen fra NBF sendes skriftelig eller på e-post til arrangøren(Arrangørlisens).

 

Så jeg håper Powerdrift har ordnet med lisens, ellers risikerer alle som er med i denne konkuransen å miste sin lisens for en gitt tid. Så dere får vente på svar ifra powerdrift om dette så er tilfelle eller ikke.

 

JT

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som skal kjøre powerdrift så vill jeg bare minne på at dere må forevise dere om at løpet er godkjent av norges bilsport forbund. Noe jeg har mine tvil om etter det jeg har hørt.

 

I det nasjonale reglemanget står det i paragraf 57

 

En anmelder, fører eller funksjonær som deltar i en konkuranse som ikke er godkjent av NBF, suspenderes for det tidsrom NBF måtte bestemme.

NBF ved generalsekretæren kan til en hver tid inndra en lisens fra en person som har fått sin lisens gjennom autorisasjon. (Se paragraf 25) En slik avgjørelse er endelig og kan ikke appelleres.

 

Paragraf 27

 

Ingen konkuranse må arrangeres uten at det på forhånd er innhentet tillatelse fra NBF. (61)

Slike tillatelser gis under forutsetning av at arrangøren forplikter seg til i rett tid å betale.

 

Paragraf 28

Søknad om å få arrangere eb jibjurranse må være sendt NBF innen en fastsatt dato(Se paragraf 109, 114). Søknad om etteranmeldt løp må sendes minimum 1 mnd, før konkurransen er tenkt arrangert. Søknaden må sendes på NBF's fastsatte formular vedlagt fastsatt arrangøravgift(Se paragraf 109). Tilatelsen fra NBF sendes skriftelig eller på e-post til arrangøren(Arrangørlisens).

 

Så jeg håper Powerdrift har ordnet med lisens, ellers risikerer alle som er med i denne konkuransen å miste sin lisens for en gitt tid. Så dere får vente på svar ifra powerdrift om dette så er tilfelle eller ikke.

 

JT

 

Powerdrift AS er som drifting serie arrangør på lik linje med alle andre arrangører avhengig av en arrangør klubb som kan søke NBF om de nødvendige lisenser. Dette gjelder alle som vil arrangere motorsport konkurranse i Norge. Powerdrift AS kan ikke selv få en slik tillatelse, heller ingen andre ”private”. Det er kun klubber underlagt NBF som kan få dette.

Powerdrift har så langt bare ”stått bak” en slik konkurranse. Denne konkurransen fant sted på Lånkebanen i Trondheim 11 august. Kan opplyse om at alle lisenser for denne runden i Powerdrift serien var i orden.

 

Førstkommende helg arrangerer vi igjen tilsvarende runde med samme arrangør klubb på øvingsbanen i Kristiansand. Løpet er søkt om og alle formaliteter er i orden og vi avventer endelig godkjenning fra Bilsportsforbundet. Skulle det mot formodning og av gode grunner bli avslag på denne søknaden vil treffet gå som planlagt med da uten konkurranse. Vi slipper da å løse engangslisens. Biler må da være registrert eller man kan kjøre med prøveskilter på lik linje med andre slike treff som blir arrangert rundt i Norge. Vi vil da ikke ha noen konkurranse men kun frikjøring/drifting. Det vil også dagen før bli arrangert banekjøring på de samme vilkår på samme sted.

 

Powerdrift, som representer en stor gruppe av driftere i Norge ser på det som veldig positivt at Drifting i år er tatt inn som en prøvegren innen Bilsportsforbundet. NBF har vel heller ikke i år slått i bordet med paragrafer osv. De har heller lagt til rette for at grenen har fått mulighet til å vokse. Virker som det er mye positiv holdning til den nye grenen også ellers i markedet. Vi har fått hyggelige signaler også fra baneutleiere som tidligere har vært negative til drifting. Vålerbanen har f.eks til og med laget en egen drifting sløyfe for årets sesong. Snakket med Rudskogen sent i forrige uke og de skal også nå ta med drifting inn i planene for det nye baneannlegget.

 

Synes det er trist at noen nå skal prøve å spre negativhet rundt drifting med å komme med slike innlegg som dette. De få som nå har drifting lisens vet jo om dette og for andre som ikke har lisens er jo dette fullstendig uvesentlig.

 

Jeg mener derfor innlegget er helt unødvendig med mindre grunnen er å så tvil om Powerdrifts evne til å arrangere drifting løp. Både Norges Bilsportsforbund og vi som arrangør av drifte konkurranser ønsker heller nå å fremme drifting som en ny gren innen motorsport. NBF ved å legge forholdene med regler osv mest mulig til rette for utøvere og arrangører og for oss å følge disse reglene. Vi gjør det!

 

Ses i Kristiansand 02 september!

 

Mvh Tom Ole, http://www.powerdrift.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerdrift AS er som drifting serie arrangør på lik linje med alle andre arrangører avhengig av en arrangør klubb som kan søke NBF om de nødvendige lisenser. Dette gjelder alle som vil arrangere motorsport konkurranse i Norge. Powerdrift AS kan ikke selv få en slik tillatelse, heller ingen andre ”private”. Det er kun klubber underlagt NBF som kan få dette.

Powerdrift har så langt bare ”stått bak” en slik konkurranse. Denne konkurransen fant sted på Lånkebanen i Trondheim 11 august. Kan opplyse om at alle lisenser for denne runden i Powerdrift serien var i orden.

 

Førstkommende helg arrangerer vi igjen tilsvarende runde med samme arrangør klubb på øvingsbanen i Kristiansand. Løpet er søkt om og alle formaliteter er i orden og vi avventer endelig godkjenning fra Bilsportsforbundet. Skulle det mot formodning og av gode grunner bli avslag på denne søknaden vil treffet gå som planlagt med da uten konkurranse. Vi slipper da å løse engangslisens. Biler må da være registrert eller man kan kjøre med prøveskilter på lik linje med andre slike treff som blir arrangert rundt i Norge. Vi vil da ikke ha noen konkurranse men kun frikjøring/drifting. Det vil også dagen før bli arrangert banekjøring på de samme vilkår på samme sted.

 

Powerdrift, som representer en stor gruppe av driftere i Norge ser på det som veldig positivt at Drifting i år er tatt inn som en prøvegren innen Bilsportsforbundet. NBF har vel heller ikke i år slått i bordet med paragrafer osv. De har heller lagt til rette for at grenen har fått mulighet til å vokse. Virker som det er mye positiv holdning til den nye grenen også ellers i markedet. Vi har fått hyggelige signaler også fra baneutleiere som tidligere har vært negative til drifting. Vålerbanen har f.eks til og med laget en egen drifting sløyfe for årets sesong. Snakket med Rudskogen sent i forrige uke og de skal også nå ta med drifting inn i planene for det nye baneannlegget.

 

Synes det er trist at noen nå skal prøve å spre negativhet rundt drifting med å komme med slike innlegg som dette. De få som nå har drifting lisens vet jo om dette og for andre som ikke har lisens er det jo fullstendig uvesentlig. Skal man være helt firkantet kan man jo også si at dette ikke gjelder drifting i det hele tatt. Jfr. Kapittel 2. Benevnelser og definisjoner. Paragraf 5 : Konkurranse: "Hastighetsløp, prøve, rekordsforsøk, rally, challenge, bilorientering, racing, rallycross, bakkeløp, dragrace, bilcross, formel-K, autoslalåm, trafikkløp, biltrail og offroadracing av konkurransemessig form hvor biler deltar, betegnes som en konkurranse. Konkurranser kan være internasjonale eller nasjonale."

Drifting kommer her ikke under betegnelsen konkurranse, ergo gjelder ikke de paragrafene du nevner. Vil her si at Powerdrift likevel velger å opptre som om denne paragrafen også gjelder drifting.

 

Jeg mener derfor innlegget er helt unødvendig med mindre grunnen er å så tvil om Powerdrifts evne til å arrangere drifting løp. Både Norges Bilsportsforbund og vi som arrangør av drifte konkurranser ønsker heller nå å fremme drifting som en ny gren innen motorsport. NBF ved å legge forholdene med regler osv mest mulig til rette for utøvere og arrangører og for oss å følge disse reglene. Vi gjør det!

 

Ses i Kristiansand 02 september!

 

Mvh Tom Ole, http://www.powerdrift.no

 

Jeg så den som kun en opplysning, det er tross alt et diskusjonsforum vel?

 

Nikko=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Ole

 

Var bare en opplysning, hadde ikke vert noe morro om folk får suspandert lisensen sin, hvis ting ikke hadde vert i orden. Fint at dere har ting i orden :)

 

Det er det viktigste, at de som kjører og arrangerer blir skadelidende.

 

JT

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Ole

 

Var bare en opplysning, hadde ikke vert noe morro om folk får suspandert lisensen sin, hvis ting ikke hadde vert i orden. Fint at dere har ting i orden :)

 

Det er det viktigste, at de som kjører og arrangerer blir skadelidende.

 

JT

er ikke slike "paragraf" brev greit og ta på PM eller mail?

dette er jo en invitasjons tråd :)

 

 

kos dere på tur gutta, ses helgen etter;)

 

 

ps, jeg vedder 5 øl på at Halllon vinner Nordic i år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS Invitasjonen gjaldt tidligere også runde 5 i Powerdrift Norwegian Drifting Series - Denne runden er flyttet til Gatebil på Rudskogen 7-9 september med kun Pro. Runde 6 (Siste runden i serien) vi gå på Vålerbanen 22 september med både Club og Pro. Ellers går dette treffet som planlagt. Sjekk endringer i invitasjonen, må nå ha hvite skilter på bilen eller røde prøveskilt. Slipper nå å løse engangslisens! Gratis kjøring på banen! For forhåndspåmeldte er det også gratis inngang. Velkommen!

 

-------------------------

Tom Ole, http://www.powerdrift.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår