Gå til innhold

Passat med G60

Ranger emnet


DaseG60

Anbefalte innlegg

Motoren er vell identisk med Rado, bortsett fra synchro kassen.

 

Har du hatt ute fordeleren av en eller annen grunn? Er mulig å sette denne inn igjen med 180 grader feil på rotor. Ergo ingen tenning. Har holdt på bli gal av en sånn greie selv.

 

Om bilen nå ikke tenner i det hele, så kan det være Hallgiveren som har tatt kvelden. Hvordan teste denne ligger i en av mine gamle tråder her inne...veldig gamle tråder. Er den fucked, kjøp ny fordeler. Virker som du ellers har sjekket det meste, men er også fullt mulig med ledningsbrudd på 15 år gamle ledninger. Sjekk ledningene inn til sensorene på spjeldet. Hadde en rado med problem likt ditt (bilen gikk som bøtte med dritt), fant plutselig ett ledningsbrudd og bingo, bilen gikk som ei kule igjen.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vel!!!

 

Nå er bilen tilbake fra verksted. 8800 kroner for besøket, ikke så gale som forventet.

 

Det som var feil:

1. Coilen var sprukket. Dvs den gav ikke god nok gnist.

2. Registerreim hadde hoppet 3 tenner på veivhjulet.

3. Lamdasonde (som jeg hadde byttet for 1mnd siden) var deffekt.

Hvorfor lamda var defekt vet jeg ikke...

 

Nå er bilen i ganske god form. Tenningen er stilt og den går tålig bra. Skal kjøre en stund med den slik som dette for å se hvordan den virker. Fortsetter den som den er nå så vurderer jeg mindre ladehjul og chip.

 

Takker alle for gode inspill. Verkstedet benyttet en del av de rådene jeg har fått på dette forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår