Gå til innhold

Hva bør jeg bruke på riper i lakken?

Ranger emnet

oystein100

Anbefalte innlegg

Hei!

Nett kjøpt meg en Toyota Camry 93 modell. Bra bil, men det er noen riper i lakken (mørk blå metallic). Jeg tror ikke jeg vil bruke mye penger på lakkering, ikke i første omgang iallefall. Hva annbefaler dere å bruke for å få vekk riper i lakken? Er det noe jeg kan legge på så det ikke viser så mye? Jeg bryr meg ikke om fargen ikke passer 100%. Er det noe jeg evt bør tenke på før jeg gjør dette for å forhindre rust?

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

eneste alternativet er vel å slipe med 2000 papir så mye du tør :P og polere, vil nok antagligvis ikke bli helt borte men vil nok bli bedre.. dette funker bedre på biler med klarlakk da.. men er ripen helt gjennom klarlakk og ned i fargen vil den nok være der. eneste du kan gjøre da er å lakke på nytt hvis det skal bli helt bra

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lille rustflekken der er kvelt og har ikke utviklet seg siden juni så den tror jeg er ganske trygg for nå.

Jeg tror at å lakke en hel sur luke er drittdyrt så da lider jeg heller litt kosmetisk feil med å lakke selv rundt der hakket er. Får forske litt på det eller lete etter en annen som kanskje kan dette-jeg kan det hvertfall ikke.

Men tro hva det koster å lakke hele bakluka profft?

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider