Gå til innhold

turbo trøbbel ?

Ranger emnet

troonit

Anbefalte innlegg

har en audi a4 1.8t som det desverre er en del galt med tror jeg:(

er sånn at når jeg slipper gassen så kommer det en lyd fra turboen!

er akkuratt som du skulle trø bakover på en sykkel.. har fått vite at den kanskje kommer til å ta kvelden men er det noen som har vært borti noe lignende? eller vet om det er noe alvorlig? har kjørt en stund med den sånn og skal fikses så fort som mulig. men trenger å vite om jeg fucker motoren enda mer ved å bruke den til jobb som jeg gjør 5 ganger i uka :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry dårlig beskrivelse men er vel mest kvitring.. fikk en til å høre på det og han sa at han trodde bladene gikk inntil huset ellerno.. har desverre veldig lite peiling på 1.8t motorene :(

er det vanlig at de blir sånn etter en stund ?

Enten er turboen din SKIKKELIG slækk, eller så er det tilbakeslag du hører:)

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen har gått 189000 nå og den er chippa :( syntes ikke den går så fryktlig bra for å være chippa men regner med det er pga turboen nå.. :( men tror dere turboen må skiftes ? har også et problem når det gjelder tomgangen.. noen ganger svinger den mellom 600rpm og 1000 sånn opp og ned hele tiden.. vet noen hva det kan være ? :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen har gått 189000 nå og den er chippa :( syntes ikke den går så fryktlig bra for å være chippa men regner med det er pga turboen nå.. :( men tror dere turboen må skiftes ? har også et problem når det gjelder tomgangen.. noen ganger svinger den mellom 600rpm og 1000 sånn opp og ned hele tiden.. vet noen hva det kan være ? :\

Det at den svinger litt på turtall kan jo bare være klimapumpa di som holder på, da varierer turtallet ganske bra. Har du åpent filter btw?

1993 Audi S2 coupe

2000 Audi A4 1.9TDI sedan

X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT

X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. tror du det kan være dumpventilen ? har ikke resirk :( men har bsr optiflow kit på bilen vet ikke om det kan ødelegge motoren det også ?? var en mekaniker som faktisk sa at dumpen var montert feil men er det egentlig mulig :S ? han sa at jeg mista alt trykket visst.. skal prøve å ta noen bilder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider