Gå til innhold

Hva er du verdt?

Ranger emnet

Turboed1

Hva er du verdt?  

56 stemmer

1. 1. Hva er du verdt?

• 4000
      4
    • 5000
      1
    • 6000
      5
    • 7000
      4
    • 8000
      7
    • 9000
      0
    • 10000
      7
    • 11000
      29

Anbefalte innlegg

Si at en kar kommer til deg via noen kompiser og spør deg om en bil/ motorjobb han må få gjort,og du kan gjøre den for han. Du har gjort tilsvarende jobb før,så du beregner at den tar deg 5 fulle arbeidsdager / 40 timer å ferdigstille. Hva er den jobben verdt?

4000? 5000? 8000?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt på personen også, og om han poteniselt har forståelse for noe du evt hadde måtte gjort feil i ettertid. Er det en person jeg vet "skjønner" hva det vil si å skru så blir det en rimeligere pris. Men dette avhenger veldig på operasjonen. Føler man seg usikker på personen så er det oppjustering/gardering i prisen, og man gjør arbeidet ekstra nøye med grundig ettersjekking/prøving. Ihvertfall sånn jeg har gjort det på de små jobbene jeg har fått.

Og er man i fullt arbeid og anser dette som "mer" resursskrevende enn for en med "god" tid, evt student så blir jo prisen deretter.

Er det snakk om et motorbytte som er en temmelig enkel og lite hodekrevende operasjon så vil det bli mindre sum, kontra en nøye motorrenovering/trimming som krever høy presisjon.

Nå ble det mye prat, men det er sånn jeg tenker.

Er du en godt betalt mann fra før så blir prisen deretter pga av tapt dyrbar tid. :yak:

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at en kar kommer til deg via noen kompiser og spør deg om en bil/ motorjobb han må få gjort,og du kan gjøre den for han. Du har gjort tilsvarende jobb før,så du beregner at den tar deg 5 fulle arbeidsdager / 40 timer å ferdigstille. Hva er den jobben verdt?

4000? 5000? 8000?

et verksted fakturerer jo ofte opptil 1000kr timen. så fin svartjobbpris er vel 400kr timen eller noe sånt.

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et verksted fakturerer jo ofte opptil 1000kr timen. så fin svartjobbpris er vel 400kr timen eller noe sånt.
16 lapper... Hmm. Skulle hatt høyere tall i poll'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 400 for mye hvis vedkommende er ufaglært?

Men jobber som mekaniker?

Jeg mener at en persons tid,ufaglært eller ikke (derfor jeg ikke spesifiserte jobben bedre) er verdt noen kroner. Grit å være kompis,men et eller annet sted går grensen til dumsnill/utnyttelse... Og det er den jeg prøver å logge ved å høre folks meninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar alltid godt betalt, men aldri i nærheten av verkstedpriser.

Bytte av reg. reim på en bil, sett at det ikke er så forbanna komplisert med mye demontering tar jeg ca 1500kr for. da kjøper dem delene selv.

EDIT: tar ca 1,5 - 3 timer å bytte reg reim, alt etter hva annet som skal byttes, og hvilken bil d er. mao blir timeprisen en plass mellom 1000 og 500

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar alltid godt betalt, men aldri i nærheten av verkstedpriser.

Bytte av reg. reim på en bil, sett at det ikke er så forbanna komplisert med mye demontering tar jeg ca 1500kr for. da kjøper dem delene selv.

EDIT: tar ca 1,5 - 3 timer å bytte reg reim, alt etter hva annet som skal byttes, og hvilken bil d er. mao blir timeprisen en plass mellom 1000 og 500

Men,hvis noen med et firma spør om du kan bytte reg-reimer på hele flåten...og du regner med at hele uka går til det... hva skriver du da med gaffelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde, om noen skulle ha meg til å skifte reg reim på en haug biler, satt en fast sum pr bil. eks.2k, om de skaffer deler selv. Er det like biler, så vil man da tjener mer pr bil etterhvert som man jobber seg igjennom dem. går jo fortere når man har gjort det ettpar ganger på samme biltype

. :)

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider