Gå til innhold

Spm om ladetrykk

Ranger emnet


Aeomholt

Anbefalte innlegg

Noen som har en formening om hva jeg kan kjøre av max ladetrykk på en -96 B230FK med garrett T25/28, bensin/tenningschip (kjenner ikke spec...) fra gik, 3" 1 potte, orginal cooler med midt tilkobling, K&N filterinnsats og ellers er resten orginalt? kjører 0.9 nå men det er jo kjipe greier

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tro kan man gjøre i kirka :D men noen har vel erfaringer med dette?

 

 

Har kjørt 1,3 bar, og hørt folk kjører 1,4-1,5 med original IC, men også at de har sprukket ved 1,2 bar....:oohh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som lader 0.9 bar, burde vel kjenne hvor varm lufta blir?

Selv etter intercooler! Anbefaler ikke å lade så mye mer med den turboen, blir bare tenningsbank av det..

 

Det har jeg ikke kjent etter.

 

Men det er jo helt klart at ikke en orginal IC som er beregnet for max 0.6 (?) eller hva nå en FT lader ikke vil være altfor effektiv ved 0.9 eller mere. Og med tanke på at en T25/28 vil generere mye større mengde luft så vil den jo være enda mere ineffektiv og det er derfor jeg lurer på hva som på en måte vil være max trykk på et såpass orginalt oppsett.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår