Aeomholt Skrevet August 22, 2007 Rapporter Share Skrevet August 22, 2007 Noen som har en formening om hva jeg kan kjøre av max ladetrykk på en -96 B230FK med garrett T25/28, bensin/tenningschip (kjenner ikke spec...) fra gik, 3" 1 potte, orginal cooler med midt tilkobling, K&N filterinnsats og ellers er resten orginalt? kjører 0.9 nå men det er jo kjipe greier Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 sett på progressiv btr,bygg om til 3" lmm og co2-måler så finner du fort ut hvor mye du kan lade.. Hadde du hatt vikingchip så hadde grønne 968 dyser og 3"lmm vært fine greier.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Trur ikke original IC tåler mye over 1 bar i ladetrykk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Trur ikke original IC tåler mye over 1 bar i ladetrykk.. tro kan man gjøre i kirka :D men noen har vel erfaringer med dette? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 tro kan man gjøre i kirka :D men noen har vel erfaringer med dette? Har kjørt 1,3 bar, og hørt folk kjører 1,4-1,5 med original IC, men også at de har sprukket ved 1,2 bar....:oohh Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 den med anslutninger på midten tåler 1.5 den med anslutninger på toppen tåler 1 dette er det volvo har sagt, selvfølgelig har folk ladet mindre og ødelagt, og mer og den har holdt. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Takker for svar. Mente jeg hadde lest at IC med midttilkobling tålte mer og nå vet jeg hvor mye :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Du som lader 0.9 bar, burde vel kjenne hvor varm lufta blir? Selv etter intercooler! Anbefaler ikke å lade så mye mer med den turboen, blir bare tenningsbank av det.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Du som lader 0.9 bar, burde vel kjenne hvor varm lufta blir?Selv etter intercooler! Anbefaler ikke å lade så mye mer med den turboen, blir bare tenningsbank av det.. Det har jeg ikke kjent etter. Men det er jo helt klart at ikke en orginal IC som er beregnet for max 0.6 (?) eller hva nå en FT lader ikke vil være altfor effektiv ved 0.9 eller mere. Og med tanke på at en T25/28 vil generere mye større mengde luft så vil den jo være enda mere ineffektiv og det er derfor jeg lurer på hva som på en måte vil være max trykk på et såpass orginalt oppsett. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 har nå hatt 1.7 eg med original cooler uten prob, einaste prob eg hadde var feste på 3. gire:D Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 få deg ny turbo så kan du kjøre opp trykket sikkelig...men 1,1 bar skal da ikke være noe prob med den turboen Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Kjører med 16t, og da gikk gavlene av org. coolern på 1,1-1,2. Har tadd 3stk med samme trykket, så jeg tror ikke de tåler mere enn som så.... (cooler med midtanslutning) Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Hvordan er det å montere alu cooler i 940, hvis man har ecc og oljekjøler til automatkasse? :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Hvordan er det å montere alu cooler i 940, hvis man har ecc og oljekjøler til automatkasse? :) Ingen problem egentlig, da kjølinga til automaten sitter i radiatoren. Er ikke ac-registret løst da?? Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 AC registeret står løst fremst ja, har ikke mota meg opp til å begynne å skru fremmi der enda.. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.