Gå til innhold

Citroen Bx 1,9 GTI 16 v bilcrossbil


LRD-Bakke

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en BX 1,9 GTI 16 v bilcross bil som jeg nå sjekker opp før løp. Har lagt merke til en liten lekasje under bakdempern på passasjersiden, det er ikke mye, men nok til at det blir en liten flekk på gulvet. Hører også at det suser litt i den demperen.

 

Går det bra å bare fylle etter med veske? Da den bare skal brukes i bilcross, kjører bare 5 min om gangen.

 

Og åssen veske skal jeg bruke?

 

Mvh Ole Martin Bakke

Lyngdal Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Høres ut som fjærbeinet har litt stor retur og returslangen har muligens hoppet av/røket. Denne er ganske grei å skifte, men i bilcross hadde jeg ikke gjort noe med det tror jeg. Med mindre du møter på en som kicker på lekksjen da. Bare etterfyll litt nå og da. Grønn LHM hydraulikkvæske. Har kjørt litt bx i bilcross sammen med noen kamerater og vi har ikke brydd oss noe særlig om lekkasjer. Har til og med lagt svamper oppunder større lekkasjer. hehe. En kollega/kamerat skal forøvrig kjøre landsfinale i bilcross med bx 16v i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Høres ut som fjærbeinet har litt stor retur og returslangen har muligens hoppet av/røket. Denne er ganske grei å skifte, men i bilcross hadde jeg ikke gjort noe med det tror jeg. Med mindre du møter på en som kicker på lekksjen da. Bare etterfyll litt nå og da. Grønn LHM hydraulikkvæske. Har kjørt litt bx i bilcross sammen med noen kamerater og vi har ikke brydd oss noe særlig om lekkasjer. Har til og med lagt svamper oppunder større lekkasjer. hehe. En kollega/kamerat skal forøvrig kjøre landsfinale i bilcross med bx 16v i helga.

 

Jaok, da prøver jeg bare å kjøre ei trening, så får vi se hvordan det går:) Kjører volvo til vanlig, men vi slang inn et bud på den bxen siden den gikk ganske så bra. Stemmer det at stopp lampa lyser i dashbordet når veske nivået er lavt?

 

Tøft! er det han samme som kjørte bx på fronten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår