Gå til innhold

bremse skiver bak

Ranger emnet

Orjuz

Anbefalte innlegg

hei

lurer på om det er no rart med bremsene og håndbrekket bak.

en ting som jeg ikke har fått fiksa siden jeg kjøpte bilen er håndbrekket. når bilen står i fri med håndbrekket på kan jeg gå bak og alikevell klare å skyve bilen litt framover er motstand der men skal jo låse hjula helt.

jeg prøvde å bytte håndbrekkswire og nye klosser til håndbrekket. satt alt på og oppdaga at wieren var forlang. så den shimsa jeg ut ved midtkonsollen dro til det jeg makta på wieren men neida fortsatt kan jeg skyve den litt.

også når jeg setter på håndbrekket så siger bilen litt fram også sier det klakk baki der så står bilen. skal det være sån?

har også noe med de vanlige bremsene som irriterer meg. når jeg skal til å bremse kommer det et klakk akkurat som bremse klossene slår mot bremse skiva og når jeg ikke bremser høres det ut som at noe går inpå skiva ellerno når jeg triller sakte sån metal mot metall lyd men veldig beskjenden lyd men den er der. noe som det ikke var før.

har prøvd og ta av skivene og klossene og studere dem men finner ikke ut av hva som er galt.

så om noen veit noe eller har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem er der men, er det ikke meningen at det skal væra no kobberfett som holder dem sån ca fast til calipern? eller hvorfor er det kobbber fettet der?

kobberfettet er der for å unngå bremsehyl.. ikkje alltid det er nødvendi..

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok å bøyde på den lille metalbiten som er kors forma da forsvant det klakket som kommer når jeg tråkker på bremsen.

men har fortsatt den rare skrape lyden som kopmmer nå bremsene blir varme. er på et punkt på skiva når bilen triller sakte men klarer ikke lokalisere lyden. la også merke til at bak bremsene ikke dekker hele skiva er sån ca 1 cm inner kant og 1 cm ytterkant som ikke blir berørt av klossene. men i klossene er det laget spor der hvor skiva ikke er blank. men er et lite punkt i yttre kant som er fremhevet og blankt er det den som kan produsere den skrape lyden når jeg triller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider