Gå til innhold

Dose pipe

Ranger emnet

AudioX

Anbefalte innlegg

den her f.eks. Hører at det suges godt med luft der ja..nå vet jeg ikke hva han har gjort med pickupen sin.
nå klarer ikke jeg og se hvor mye han lader, men han ene som skriver i kommentaren der sier det er 5psi, så det er ikke akkurat så veldig mye han lader da i tilfelle.

Kunne tenkt meg en sånn en ja..bare den ikke lager overdrevent mye suge lyd..skal gå ann å trå på gassen uten at det høres ut som om det er ett jager fly som skal ta av.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg nå har sett ett par filmer, så høres det jo bare ut som at suge lyden blir mye kraftigere, og du får den tilbakeslags lyden i luftfilteret til å bli kraftigere?

Blir det montert på røret til innsuget fra intercooleren?

Edit: Da fannt jeg litt info:google http://www.calaisturbo.com.au/showthread.php?t=111492

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er rett og slett bare at dem bytter ut til et rør i stål, i forskjellige dimensjoner og bends?

skjønte ikke så mye av det de skrev jeg..Dem skriver jo endel engelske slang ord. Fikk med meg det at de brukte noen rør i forskjellige dimensjoner og sveisa det sammen. Noen som har noe erfaring som kan komme med noe info?

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil jo ikke miste effekt..Lyden i "dose pipen" kommer jo bare av at ladeluften stopper mot gasspjeldet og returnerer mot skovlene og får di til å raskt stoppe opp/endre retning..

og tror nok man hadde klart å få tredd et stort konfilter over denne dose pipen, så man hadde redusert dritten inn og behold golyden.

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det eg tenkte på var at om det da er en fløyte rett etter turbo, om det ikke sitter et spjeld på den, at det er åpent rett inn til systemet, at når turbo blåser inn ladeluft at noe vil forsvinne ut gjennom det røret!?:well:

Røret er jo ikke på trykksiden, det er på insugsiden, rett på turboen. hvor det vanligvis hadde suttet en slange til luftfilteret..

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider