AudioX Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 så litt filmer på youtube, der var det noen filmer med noen som hadde en såkalt "dosepipe" på turbomotoren sin...vanvittig lyd, så mitt spm e ka i all verden e en dose pipe!?:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subarualfen Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Dosepipe er et kryss som du setter inn i eksosen din. dette skall forsterke turbo luden din :) Ikkje skyt meg om jeg er helt på vill spor :) mvh alf arne hauso Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet August 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 nja...eksosen!? eg vet ikke, men på filmene som eg så på youtube var det en vanvittig turbo surge...har det da noe med eksosen?!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 den her f.eks. Hører at det suges godt med luft der ja..nå vet jeg ikke hva han har gjort med pickupen sin. nå klarer ikke jeg og se hvor mye han lader, men han ene som skriver i kommentaren der sier det er 5psi, så det er ikke akkurat så veldig mye han lader da i tilfelle.Kunne tenkt meg en sånn en ja..bare den ikke lager overdrevent mye suge lyd..skal gå ann å trå på gassen uten at det høres ut som om det er ett jager fly som skal ta av. Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Når jeg nå har sett ett par filmer, så høres det jo bare ut som at suge lyden blir mye kraftigere, og du får den tilbakeslags lyden i luftfilteret til å bli kraftigere? Blir det montert på røret til innsuget fra intercooleren? Edit: Da fannt jeg litt info:google http://www.calaisturbo.com.au/showthread.php?t=111492 Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet August 23, 2007 Rapporter Share Skrevet August 23, 2007 Så det er rett og slett bare at dem bytter ut til et rør i stål, i forskjellige dimensjoner og bends? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Så det er rett og slett bare at dem bytter ut til et rør i stål, i forskjellige dimensjoner og bends? skjønte ikke så mye av det de skrev jeg..Dem skriver jo endel engelske slang ord. Fikk med meg det at de brukte noen rør i forskjellige dimensjoner og sveisa det sammen. Noen som har noe erfaring som kan komme med noe info? Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 så en film der, der han nevnte at han brukte PVC rør!?:S noe sånt at det utvider seg litt mer enn vanlig alu rør å samler mer luft=mer luft som slår tilbake mot turbo!?:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 hvis dere ser der, ser dere at det er et rør som stikker ut fra turboen, er nok dette di kaller dose pipe? koblet på insugset på turbon. Er kansje utforminga av røret som lager lyden. fungerer som en slags fløyte Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Ut i fra linken/guiden setter luftgjennomstrømingsmåleren så tett på turboen som mulig og bruker en "tuba" for å forsterke lyden i innsugsrøra og så drit dei i luftfilter og bruker netting i staden for å få mest mulig lyd. Selv om det vil føre til mer slitasje på motor pga støv og lavere effekt pga varm innsugsluft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 om dte e et rør som går fra turboen, vil en ikke da miste effekt pga trykket vil gå ut gjennom denne fløyten!?:well: har sett bl.a toyota supra har bare en mega trompet montert direkte på turbo i stedet for filter, kansje bare for å slippe inn de siste hestene!?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 Vil jo ikke miste effekt..Lyden i "dose pipen" kommer jo bare av at ladeluften stopper mot gasspjeldet og returnerer mot skovlene og får di til å raskt stoppe opp/endre retning.. og tror nok man hadde klart å få tredd et stort konfilter over denne dose pipen, så man hadde redusert dritten inn og behold golyden. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 nei det eg tenkte på var at om det da er en fløyte rett etter turbo, om det ikke sitter et spjeld på den, at det er åpent rett inn til systemet, at når turbo blåser inn ladeluft at noe vil forsvinne ut gjennom det røret!?:well: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudioX Skrevet August 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 klippet ut fra internett: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=dose har sett gjennom filmene på youtube nå, virker som det bare en en bil som heter calais turbo eller noe sånt....å så står det en vl turbo!? ka e det?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet August 24, 2007 Rapporter Share Skrevet August 24, 2007 nei det eg tenkte på var at om det da er en fløyte rett etter turbo, om det ikke sitter et spjeld på den, at det er åpent rett inn til systemet, at når turbo blåser inn ladeluft at noe vil forsvinne ut gjennom det røret!?:well: Røret er jo ikke på trykksiden, det er på insugsiden, rett på turboen. hvor det vanligvis hadde suttet en slange til luftfilteret.. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg