Gå til innhold

Godkjent senkesett til Mitsubishi Grandis?

Ranger emnet

Casle

Anbefalte innlegg

Hei dere

Dette er min første post her, så jeg håper den havner i riktig kategori.

Jeg har kjøpt en 2004 Mitsubishi Grandis 2.4, men synes den er litt myk. Kunne derfor tenkt meg litt stivere fjærer, noen som vet om det finnes godkjente senkesett til denne bilen?

Alle tips, linker etc. mottas med stor takk.

Jeg ser også på et sett 18" felger med 225/45-18 dekk istedenfor de 17" med 215/55-17 som er originalt på bilen. Jeg er helt amatør på dette med bredere dekk etc. så jeg spør sikkert dumt, men vil en dim. bredere dekk passe i hjulbuer etc. selv etter at senkesett er montert?

Pft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takker for tipset, snakket med butikken i Follo, meget hyggelig og hjelpsom kar. Men desverre så hadde de ikke noen originale senkesett.

De mente at en dim. bredere dekk antageligvis ville passe.

Men de sa at 235/45-18 hadde passet bedre enn 225/45-18 med tanke på rulleomkrets. Men da begynner det jo å bli bredt da, så da var de mer usikre på om det ville passe i hjulbuene.

Fant ut på nettet at Eibach har sportssenkesett som senker 30-40mm foran og 30mm bak. Men det kostet kr 4019,- inkl mva. Er det vanlig pris, synes bare det var i dyreste laget.

Jeg sjekket i Sverige og der koster de SEK 3255,- inkl mvs, altså ca. 2770,- norske ekr.

Noen som vet om en svensk internettbutikk som selger Eibach?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er senkefjærer fra H&R.

http://www.pedersens-racing.no/bil/H&R/

http://www.h-r.com/index.php

29132-1 Mitsuup tohi Grandis Typ NAOW

color black, lowering [mm] 35, year: ab: 05.2004

TUV goddkjente også...

Tipper Grandisen blir grom senket med 18".

Mulig Mitsubishiklubben også vet noen om det, så bare å melde seg inn der....he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker, jeg skal ringe de og sjekke pris på H&R.

Er det noen forskjell på kvaliteten på Eibach og H&R?