Gå til innhold

Godkjent senkesett til Mitsubishi Grandis?

Ranger emnet

Casle

Anbefalte innlegg

Hei dere

Dette er min første post her, så jeg håper den havner i riktig kategori.

Jeg har kjøpt en 2004 Mitsubishi Grandis 2.4, men synes den er litt myk. Kunne derfor tenkt meg litt stivere fjærer, noen som vet om det finnes godkjente senkesett til denne bilen?

Alle tips, linker etc. mottas med stor takk.

Jeg ser også på et sett 18" felger med 225/45-18 dekk istedenfor de 17" med 215/55-17 som er originalt på bilen. Jeg er helt amatør på dette med bredere dekk etc. så jeg spør sikkert dumt, men vil en dim. bredere dekk passe i hjulbuer etc. selv etter at senkesett er montert?

Pft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takker for tipset, snakket med butikken i Follo, meget hyggelig og hjelpsom kar. Men desverre så hadde de ikke noen originale senkesett.

De mente at en dim. bredere dekk antageligvis ville passe.

Men de sa at 235/45-18 hadde passet bedre enn 225/45-18 med tanke på rulleomkrets. Men da begynner det jo å bli bredt da, så da var de mer usikre på om det ville passe i hjulbuene.

Fant ut på nettet at Eibach har sportssenkesett som senker 30-40mm foran og 30mm bak. Men det kostet kr 4019,- inkl mva. Er det vanlig pris, synes bare det var i dyreste laget.

Jeg sjekket i Sverige og der koster de SEK 3255,- inkl mvs, altså ca. 2770,- norske ekr.

Noen som vet om en svensk internettbutikk som selger Eibach?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er senkefjærer fra H&R.

http://www.pedersens-racing.no/bil/H&R/

http://www.h-r.com/index.php

29132-1 Mitsuup tohi Grandis Typ NAOW

color black, lowering [mm] 35, year: ab: 05.2004

TUV goddkjente også...

Tipper Grandisen blir grom senket med 18".

Mulig Mitsubishiklubben også vet noen om det, så bare å melde seg inn der....he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker takker, jeg skal ringe de og sjekke pris på H&R.

Er det noen forskjell på kvaliteten på Eibach og H&R?

Jeg fant akkurat ut at Torshov Bilrekvisita selger Eibach settet til kr 3169,- inkl mva, så da lønner det seg vel ikke å dra til Sverige.

Men hvis H&R er bedre greier og i tillegg TÜV-godkjent så satser jeg vel heller på det. (Jeg ser ikke noe sted om Eibach er TÜV-godkjente)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at en må huske hva bilen opprinnelig er designet for. Den er en kryss mellom vare og flerperson slik jeg ser det og den er med andre ord ganske gyngete når den ikke har noe særlig last. Den vil sikkert ikke oppfattes likt hvis du har 7 voksne i den men da er den jo plutselig treg. Kanskje det å senke den vil gi en bedre opplevlse hvis du kjører rundt med den hovedsakelig tom, men på en annen side så mister du lastekapasiteten! Du burde ikke utfordre den med senkesett uten å ha sjekket med noen som har peil at den vil beholde veiegenskapene da.

dette var høyttenkning, jeg kan fint lite om bil,

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, men det hadde vært intr. å høre flere synspunkter på dette... Hva med vanlige biler, gjør senkesett at bilen har dårligere kjøreegenskaper hvis de er fullastet med 5 personer?

Nå er min Grandis varebilregistrert så den blir nok ikke fullastet med folk på en stund. Men jeg vurderer å omregistrere den til personbil om et par år så da blir det jo et tema.

Men det er en 6 seter ikke 7 seter, det er den høyeste utstyrte så den har bare to seter i seterad to når den brukes som personbil.

Når jeg skrev at den føltes gyngete, så var nok det en overdrivelse. Jeg har hatt en 2004 Hyundai Coupe de siste årene. Og den er noe stivere enn vanlige biler, så det er nok mye at jeg er vant til den som gjør at jeg reagerer på Grandis'en. Den gynger ikke på nær så mye som en vanlig 4WD eller en vanlig varebil. Til sammenligning så synes jeg min venns 2003 Ford Mondeo Ghia gynger nesten like mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider