Gå til innhold

Fikk plutselig ikke start på bilen idag?

Ranger emnet

ole12

Anbefalte innlegg

Heisann.

Idag etter at jeg hadde fylt på bensin på bilen, så fikk jeg ikke starte den. Jeg vrengte rundt nøkkelen, men det skjedde ingenting, ikke noe lyd. Det har skjedd et par ganger før, men da kunne jeg bare prøve et par ganger så startet den. Men idag på bensin stasjoen ville ikke den starte i det hele tatt. Måtte skyve bilen igang.

Det er ikke batteriet, skiftet det for ca.1 månedsiden.

Og jeg kunne høre musikk og alt sånnt, men fikk ikke starta bilen.

Noen ideet på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Typisk tenningslåsbakstykkefeilsymptom (trolig dagens lengste ord). Alle vi som har, eller har hatt halvgammel VW har opplevd dette. Personlig opplevde jeg dette allerede i 1989 på min da 5 år gamle Jetta...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. for i går så fikk jeg ikke start på bilen når jeg skulle på jobb. så måtte få en kompis til å trille den i gang. men etter jobb fikk jeg plutselig start på den. Samme når jeg skulle på butikken. Starta med en gang.

Alt fungerer helt fint, viftene og viskerene fungere.

er det fortsatt tenningslåsbakstykkefeilsymptom?

Hvordan kan jeg bytte ut den, evt fikse?

Dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. for i går så fikk jeg ikke start på bilen når jeg skulle på jobb. så måtte få en kompis til å trille den i gang. men etter jobb fikk jeg plutselig start på den. Samme når jeg skulle på butikken. Starta med en gang.

Alt fungerer helt fint, viftene og viskerene fungere.

er det fortsatt tenningslåsbakstykkefeilsymptom?

Hvordan kan jeg bytte ut den, evt fikse?

Dyrt?

Det er fortsatt den ja. Fordi den blir bare dårligere å dårligere... tilslutt får du ikke start.

Den er ikke stress å bytte.

-ta av deksler rundt rattstemmen og nedover.

-Helt i bunn av rattstammen må du stru av en 13 mutter, og noen umbrako skruer oppover, dette ser du.

-Dra opp rattstammen

- Er en liten skrue på innsiden av tenningslåsen mot stammen

- Denne må opp, oxo tar du ut tenningslåsen.

- Delen du skal ha tak i er selve den du setter nøkkelen inn i, eller der nøkkelspissen treffer når du setter i nøkkelen.

- Den kan du bytte.

Håper du skjønte det:P

http://www.bilforumet.no/corrado/148208-aiai-n%E5-begynner-jeg-%E5-bli-litt-lei-startvansker.html

Står mye der, er diskutert før dette.

*Skoda Octavia vRS - 2010
*Vw e-Up! - 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider