Gå til innhold

Fikk plutselig ikke start på bilen idag?

Ranger emnet

ole12

Anbefalte innlegg

Hvor får jeg kjøpt en sånn del da?

Hva skal jeg spør etter da?

Hva trenger jeg av verktøy for at ta av den?

Må jeg av med rattet også? Har ikke verktøy til å ta av den store mutteren i rattet.

Den kjøper du på møller. Er bare å si at du skal ha et tenningsbakstykke til corradoen din...

Du må av med rattet ja, verktøy får du kjøpt på biltema...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor får jeg kjøpt en sånn del da?

Hva skal jeg spør etter da?

Hva trenger jeg av verktøy for at ta av den?

Må jeg av med rattet også? Har ikke verktøy til å ta av den store mutteren i rattet.

av med ratt:

gå ut av bil

åpne opp bagasjeluke

plukk opp hjulvinne fra reservehjuls brønn

sett deg inn i bil igjen å sett på ratt lås

skru rattet av med hjelp av hjulvinne

di veit hva du trenger på møller (bakstykke)

di har solgt et par fra før for å si det sånn

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et siste spørsmål.

Hjulvinne? Kan jeg ikke bruke en sånn du kjøper på shellen. den som er formet som et plusstall (+) husker ikke hva den heter. Men kan jeg da bruke en sonn?

Takker for tilbakemeldinger og svar.

Skal prøve å fikse dette på mandag:)

for å være helt ærlig, så om du ikke veit hva ei hjul vinne er engang så tror jeg du skal få noen andre til å fikse på bilen for deg :P

2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs

1987 golf 1 cab

1991 corrado g60

1979 volvo 242 gruppe A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

igår fikk jeg ikke starta bilen i det hele tatt, før har jeg bare vridd nøkkelen fort og "hardt" rundt. Men igår nyttet det ikke. Uansett om jeg prøvde 1000ganger.

Kjøpte meg et nytt tenningsbakstykke på volkswagen idag, har nå byttet den.

Men får fortsatt ikke start på den.

Hver gang jeg vrir tenningen rundt, så hører jeg bare en "dure" lyd.

Noen som vet hva og hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår fikk jeg ikke starta bilen i det hele tatt, før har jeg bare vridd nøkkelen fort og "hardt" rundt. Men igår nyttet det ikke. Uansett om jeg prøvde 1000ganger.

Kjøpte meg et nytt tenningsbakstykke på volkswagen idag, har nå byttet den.

Men får fortsatt ikke start på den.

Hver gang jeg vrir tenningen rundt, så hører jeg bare en "dure" lyd.

Noen som vet hva og hvordan?

Dersom du har knota i flere måneder med å få byttet dette bakstykket har sikkert batteriet ladet seg ut...

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ikke holdt på i mange måneder hehe.

Sist uke så røyk dynamoreim har ikke hatt tid til å fikse det før igår. Skulle da starte bilen men som du leste så gikk det svæært dårlig.

Men når jeg igår holdt på, så hørte jeg på musikk sikkert et par timer (2timer sikkert kanskje mer) kan det være det?

Fordi før jeg begynte igår, så har batteriet vært på lading i ca.4 dager (glemte ut)

Så kan det være fordi jeg har lada batteriet for lenge, eller at det er blitt ladet ut.

Nå nettopp så var jeg i bilen å spilte musikk full guffe i et par minutter. Skjekka så lyset i taket, lyste heilt normalt, ikke noe gul-orange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målte spenning på batteriet igår kveld, lå på 12,59V.

Regne med det er normal, og ska da tenne motoren uten problem.

Ja spelte med sub og hele pakka.

Batteriet har blitt utlada 2 ganger før, altså heeelt utlada.

Nå er det på lading så får jeg se seinere om det hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har nå stått på lading et par timer.

Prøvde nå nettopp med start kabler, ingen verdens ting tyder på at radoen vil starte opp.

Hører fortsatt bare bensinpumpen, og en høy "elektrisk" lyd fra motoren. Og tikke lyd(er). Kan også nevne at når jeg vrir rundt nøkkelen så rister bilen som om den neeesten vil starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er en dårlig forbindelse ett eller annet sted. Sjekk for spenningsfall. Dersom bakstykket fortsatt var defekt så ville vel ikke bilen oppført seg slik som den gjør. Du får jo en form for reaksjon når du vrir på nøkkelen.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, siden den ikke gikk an å bruke startkabler på den.

Så har det vel ikke noe med batteriet å gjøre? Batteriet jeg prøvde å start ifra var på 60Ah mot min som er 68Ah eller er det 63.

Men uansett, så skjedde dette etter dynamoreim gikk i stykker mens bilen var i gang.

Når jeg slepet bilen hjem så hadde jeg jo nød-blinklys,parklys/tåkelys og kjørelys bak på. Tok vel 30min å slepe den. Og når vi var fremme så var nesten batteriet dødt. det var så vidt nødblinken fynka.

Så kan det være bare at batteriet er heeeelt dødt? Og at det ikke hjelper å bruke startkabler?

EN SISTE TING, etter jeg har bytta bakstykketenninga så fungerer vindusviskeren bare på fult. Så kanskje det sier noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv også å få noken til å banke på starteren når du vrir om nøkkelen. Kan vere innslaget i starteren som henger. Har hendt meg på golfen noken ganger. Då kan starteren trenge en overhaling. Men prøv som sagt å bank=)

Working offshore!

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider