Gå til innhold

nissan silvia

Ranger emnet

ninja

Anbefalte innlegg

1988 mod nissan silvia s12 vurderes solgt.

1.8 turbo motor med 2,5" eksos, trust dump ventil og luftfilter.

hvite 17" masitaly felger,15" vinter felger.

bilen har gått ca 197k. alle servicer er fulgt siden bilen var ny.

har komplett service hefte og alle kvitteringer.

bilen har 2 tidligere eier som begge er nærmere 60år:D

ring meg for mere info på tlf 95282180

pris ca 50k (kan diskuteres)

(ikke bilen på bildet)

post-1430-13804852377729_thumb.jpg

88 nissan silvia 1.8 t

86 opel gsi møkkabil

83 bmw 525

x88 ford sierra vinterbil

x89 subaru justy x2

=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

122hk ...siden noen spurte.

Originally posted by Jonte

boXer? Er ikke dette noe for deg da? :)

Alt for dyrt for meg gitt. Litt for ny, og for fin for mitt budsjett denne her. Pen og kul bil. Hvis dette er den jeg har sett da(når Trond kjøpte stolene mine)?

Men hvis noen ser et S12 prosjekt må de gjerne si ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lite med rust ,bare litt overfladisk her og der.

skal legge ut bilder av den så snart jeg får fiksa kameraet mitt.

bilen er i veldig bra stand og går faktisk veldig bra. kan tenke meg at den yter mellom 150-160hk

88 nissan silvia 1.8 t

86 opel gsi møkkabil

83 bmw 525

x88 ford sierra vinterbil

x89 subaru justy x2

=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

122 hk ---- trodde det var 135 stykker under pansret på dem. Er det ikke en CA18ET motor som står der?

Har fortid bak rattet i en S12 selv, denne utgaven hadde FJ20E motor (2 liter twin cam /145 hk) og hadde ettermontert Rotomaster T03B Turbo og intercooler fra Citroen CX Turbodiesel.

Skulle yte 205 drivhjulshk.

1.8 Turboutgaven (som også het 180 ZX) hadde ikke kul (scoop) på pansret og litt andre baklykter/interiør.

Fin bil som du ikke ser så mange av i dag.

Det fantes også en utgave som het "Grand Prix" med utbygde skjermer ala Audi UR Quattro og hadde 15" Gotti-felger. Sjelden bil som det bare var bygget 50 stykker av.

Dette var i 90...

post-3789-13804852456762_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ ringt no på bilen i går kveld, litt over 23.00, men selgeren var tydeligvis ikkje interessert i å sæll. Det haste litt før mæ å skaff bil, så æ måtta ha svar så fort som muli, mæn han hadd ikkje lyst te å svar på spørsmålan min. Ja ja, det finnes mange bra bila te 50.000, så æ ekkje sur :) Det blir vel Volvo 240 Turbo te vinteren no da :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel hende at du ringte litt førr seint på kvelden ???????????????????

Hadde nok vært smartere av deg om du ringte på litt mer folkelig tidspunkt. Skjønner han godt at han ikke gadd å svare på spørsmål om alt mulig så sent på kvelden. Han trodde sikkert at det var noe alvorlig siden noen ringte så sent - også var det bare en haug spørsmål om en bil.... SÅ bråttom er det vel ikke å få seg bil at en ikke kan ringe på dagtid?????

:rolleyes:

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CA18et har vel 135 ja, har en delvis ribba 84 2.0 og muttern har en rø 84 2.0 DOCH, er ett jævli deilig register i den.

Har lyst på silviaen te mamma, de som kom til norge var vel bare RS12, dvs. hatchback.

Noen som trenger deler te S12?

PM

MVH.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de som kom til Norge var alle RS12. Alle var overliggere som hadde stått på lager i Danmark før Nissan Norge kjøpte opp.... jeg husker ikke - 75? biler. Disse ble tilbudt forhanlerne rundt om, og noen av bilene var ganske gamle da de ble registrert.

De fleste bilene hadde ikke servostyring, lyktepussere eller ABS bremser, men den utgaven jeg hadde (grå bilen lenger opp) hadde vært karosseribytte på, så den hadde "alt".

Det har også kommet noen biler av Silvia som flyttegods til Norge, bla. denne som hadde 2.2 liters motor (Z22) (så vidt jeg husker).

S 12 ble solgt under flere navn, bla Sivia, Gazelle, 180 SX, 180 ZX osv.

post-3789-13804852462357_thumb.jpg

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turbogal

Æ ringt no på bilen i går kveld, litt over 23.00, men selgeren var tydeligvis ikkje interessert i å sæll. Det haste litt før mæ å skaff bil, så æ måtta ha svar så fort som muli, mæn han hadd ikkje lyst te å svar på spørsmålan min. Ja ja, det finnes mange bra bila te 50.000, så æ ekkje sur :) Det blir vel Volvo 240 Turbo te vinteren no da :cool:

Ettersom det hastet så forferdelig, kjøpte du deg vel en annen bil den natta? Så der gikk han glipp at det salget...

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider