Gå til innhold

Startproblemer '97 - A3 1.8T

Ranger emnet

egers

Anbefalte innlegg

Hei...

Etter endt arbeidsdag gleda jeg meg til å sette meg i bilen og trille hjem.. MEN:

Når jeg vrei om nøkkelen starta den ikke i det hele tatt. Ikke så mye som en lyd. Henta et nytt batteri på jobben og prøvde å starte med startkabler men nei, ingen respons. Det lyste OK i kjørecomputeren og ingen "unormale" lamper lyste. Prøvde å vri om nøkkelen opptil flere ganger men null respons. Bilen måtte dras i gang.

Nå, i kveld, tenkte jeg at jeg skulle prøve for moro skyld og starte den og til min store begeistring så startet den.

Er det noen som har vært borti detta før?

Virker som om den ikke vil starte når det er varmt, og starter gjerne når det er litt kjøligere.

Jeg mistenkte at starteren hadde tatt kvelden i og med at det ikke kom en eneste lyd i den da jeg vrei om nøkkelen. Torshov skulle ikke ha "mindre" enn 2400,- for en ny starter.. nå ser det jo ut til at jeg kanskje slepper den utgiften da det ser ut som om den funker likavel..

Er det en føler et sted som ikke er helt stabil eller kan det være noe annet? Som sagt så starter den når det er kaldt, og ikke når det er varmt, noe det har vært de siste dagene.

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan ikke være noe med selve sylinderen til nøkkelen. det var det med min søster sin. virket helt normal når man vridde om men den ga ikke signal liksom til releet til starteren. den virka av og til som du nevner. vet ikke om det hadde noe med tempen å gjøre. heller om du er heldig eller ikke. er no en tanke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det kan være at det er sylinderen også. Jeg har fått tak i en brukt starter på NBS i dag og er nå på vei til å montere den. Man veit aldri, et sted må man begynne. Den starta 2 ganger tidligere i dag men på 3 forsøk gikk det ikke.. Jeg tok litt i da jeg vrei om nøkkelen et par forsøk seinere og da startet den igjen.. Så mye tyder på at det også kan være sylindern..

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å bytte starter nå men jeg har visst fått feil starter jeg og.. jeg skal ha starter med bosch-nr: 001 107 022

Jeg fikk starter med nr: 001 107 020 og den passet ikke.

Men etter å ha skrudd på den gamle starteren igjen fyrte den opp.

Detta gjør meg ikke mye klok. Så alternativet er da sylinderen til tenningslåsen. Nå er det bare hvorfor den kommer og går sånn hele tia..

Jeg har ikke så fryktelig lyst til å begynne å demontere ratt og tenningslås, så den må mest sannsynlig bort på Audi-sjappa borti her for fix :(

Synd det sikkert kommer til å koste endel mer..

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er problemet løst for den som er nysgjerrig på det..

Det var den hvite "plast-dingsen" bak selve tenningslåsen som var gåen, starter hvis jeg bikker litt på den. Så da bærer det til audi-botique i morra og kjøpe plastdings til 400 spenn!

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider