ZAbatmaN Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Hei! Jeg har 2 stk rockford fosgate subber i en kasse, så har jeg bestillt en dynabel bf4501 forsterker for å drive disse med. Det står at disse subbene er på 4ohm hver, på eska så står det at du kun kan koble de i 4ohm, mens i instruksjonsboka står det at du kan koble + på + og - på - slik at de står i paralell, da blir de 2 ohm... Er ikke antall ohm kun motstanden i subben? eller MÅ disse være koblet i 4 ohm? Forsterkeren har visstnok kraft nok til å dra disse uansett, så det jeg lurer på, er det noe vits i å koble de i 2 ohm? vil jeg ikke bare ødelegge subbene? at de blir sprengt? Mange spørsmål her gitt:) link sub forsterker Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Attila Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Elementene har en impedanse på 4 Ohm hver, så om du parallelkobler de så laster du forsterkeren i 2 Ohm, mens hvert av elementene vil fortsatt ha impedanse på 4 Ohm. Forsterkeren er vel stabil i 1 Ohm, så dette skal ikke være noe problem. Du får aldri koblet et element med en spole med en annen impedanse enn det spolen har(altså 4 ohm i dette tilfellet). Skyt meg hvis jeg tar feil! :P Siter 89' E34 525 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet August 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 endelig... da var ikke elektroen min helt bortkasta:P var akurat det jeg mente også:) Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg