Gå til innhold

Bytte hjullager på Passat st.v. '94!?

Ranger emnet

Jazzman

Anbefalte innlegg

Jeg hører ulyder fra høyre hjul foran og har nettopp sjekket; kan bevege hjulet litt sideveis - hjullageret må dermed skiftes. Så at de har et slikt lager på Biltema til ca 250,-, men skjønner at dette krever spesialverktøy. Bilen er EU-godkjent i april og har siden vært stjålet. Fikk tilbake fra verksted rett før ferien, da med ulyd.. og forsikringsselskapet vil ikke dekke rep. Kjipt..

Bilen har gått snart 200.000. Kan noen hjelpe meg med å skifte lager i Oslo/Akershus??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan bevege framhjulet sideveis er det egentlig mest sansynlig at endeleddet eller bærekula er gåen.

Hjullagerslakke vil du helst kjenne om du tar oppe og nede på hjulet og rister. Og du vil høre ulyd om det er gåen når du snurrer det rundt.

Men om du sku skifte det kan du jo skru løst hele navet, og dra til et verksted å få dem til å presse ut det gamle og presse inn det nye:)

Blir ikke så dyrt da.

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjelp til å se på bilen hos Mekonomen i Lørenskog, indre endeledd på den ene siden og hjullager på andre siden må byttes. Anslått pris ca NOK 5.000,-. Ringte til Mekonomen i Töcksfors, som kalkulerte jobben til litt over SEK 3.000,-. Da blir det harrytur til vårt lille torp med bussen hjem.. Jobben er for komplisert til at jeg våger gjøre noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjelp til å se på bilen hos Mekonomen i Lørenskog, indre endeledd på den ene siden og hjullager på andre siden må byttes. Anslått pris ca NOK 5.000,-. Ringte til Mekonomen i Töcksfors, som kalkulerte jobben til litt over SEK 3.000,-. Da blir det harrytur til vårt lille torp med bussen hjem.. Jobben er for komplisert til at jeg våger gjøre noe selv.

Fy flate....hadde du komt til meg så skulle jeg klart å tatt hele jobben for deg inkludert biltemadeler for 1000kr, men jeg bor nok på feil side av landet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider