turbotassen Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Tenkte å kappe fjærene på vinterbilen min, men siden jeg ikke har utstyr til å ta av fjærer med her hjemme, så lurte jeg på, kan det gjøres på en annen måte? Er det mulig å kappe fjæren når den står på bilen?:volvopower: Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 det er livsfarlig =) Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Bak så er det så enkelt at du bare jeke opp bilen å kapper! Foran så kan du løsne den midterste mutra, evt. så kan du ta å sette på fjærspenner å komprimere fjæra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Ta på deg tykk jakke, skinnhansker og hjelm, så kan du kappe i vei. Har gjort det før, gikk bra da, men er vel mest flaks. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 når det gjøres på den måten er det vel bare flaks at det går bra:S kjøp deg lesjø fjærer da vel.. ikke er de dyre heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 1300kr på pedersen for lesjefors.. men kapping pleier og gå bra det Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 jeg kappa mine fjærer foran mens dem stod på bilen. Bare skrudde av fjærbeinet slik at jeg fikk det på utsiden av skjermen, åsså kappa jeg bit for bit.. å punkta fjæra fast øverst å nederst når jeg var ferdig.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 ja er ikke noe problem å kappe men det er bryet med å kappe å få dåligere kvalitet en fjærer som faktisk er senkefjærer. de blir ikke så stivt å da er det vel ikke så veldig mye som skal til da før demperene går durken. med om ikke det er så farlig så er det bare å kappe ivei de:) hehe,forran så er det fint å bruke en haug med selicon eller tec7 å en neve full med grus/sand å hive på:p skal mye til for at de ser at det er kappet der da vertfall:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Et tips som fatisk funker for og få bilen stivere når du har kappa er og bruke såkalte "heve/senkesett" fra fks. Biltema, en kamrat av meg bruker på bilcrossbilen sin og den ble mye stivere, og de ryker ikke hvis du bruker 4 stk pr. fjär (altså 2 tett intil hverandre) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 må jo varme ned enden om man skal kappe da. for å få fjæra til å ligge skikkelig i skåla. og anbefaler absolutt å ta den av først. Å kappe mens de står på, er direkte farlig. er mye krefter i spenn der altså. husk at man holder på med en vinkelsliper og den kan fort ta en annen retning enn man har tenkt når fjæra spretter ut som faen!!! Tenk om man står der uten fingre??? ja det var lurt å kappe med fjæra på ja!! Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Hmm.... er vell ikke akkurat noe sjakktrekk å begynne å varme ei fjär da men, da blir den spör og det er MYE farligere en og kappe med fjära på! Når du setter på fjärspenner når du skal kappe foran så er det ikke noe spenn i den delen av fjära du skal kappe, så fjära spretter ingen vei den! Men gjör du det "feil" og ikke vet hva du gjör så kan det väre farlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Å kappe Lesjöfjærer mens de står på går jo helt fint, de står jo ikke i spenn når bilen er gjekka opp ;) Lyst til å kappe min bil, noe spesielt man må tenke på? Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 selvfølgelig må man varme ned enden på fjæra!!! Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 selvfølgelig må man varme ned enden på fjæra!!! aldrig gjort. og ikke kapp i toppen. kapp i bånn!! for i toppen så sklir di ut av skåla. gjorde det for meg.. ps: og når vi først er innpå fjører-. hvilken vei skal di sitte? :S begynner og lure på om jeg satt di opp ned jeg. er det den enden hvor di er tetter med ringene som skal ned?? elelr var det opp?? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 og korleis går det med herdinga når enn varma fjøra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.