Gå til innhold

Fjærkapp, hvordan få det til skikkelig?

Ranger emnet


turbotassen

Anbefalte innlegg

Tenkte å kappe fjærene på vinterbilen min, men siden jeg ikke har utstyr til å ta av fjærer med her hjemme, så lurte jeg på, kan det gjøres på en annen måte? Er det mulig å kappe fjæren når den står på bilen?:volvopower:

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg kappa mine fjærer foran mens dem stod på bilen. Bare skrudde av fjærbeinet slik at jeg fikk det på utsiden av skjermen, åsså kappa jeg bit for bit.. å punkta fjæra fast øverst å nederst når jeg var ferdig.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er ikke noe problem å kappe men det er bryet med å kappe å få dåligere kvalitet en fjærer som faktisk er senkefjærer.

 

de blir ikke så stivt å da er det vel ikke så veldig mye som skal til da før demperene går durken.

 

med om ikke det er så farlig så er det bare å kappe ivei de:)

 

hehe,forran så er det fint å bruke en haug med selicon eller tec7 å en neve full med grus/sand å hive på:p skal mye til for at de ser at det er kappet der da vertfall:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo varme ned enden om man skal kappe da. for å få fjæra til å ligge skikkelig i skåla. og anbefaler absolutt å ta den av først. Å kappe mens de står på, er direkte farlig. er mye krefter i spenn der altså. husk at man holder på med en vinkelsliper og den kan fort ta en annen retning enn man har tenkt når fjæra spretter ut som faen!!!

 

Tenk om man står der uten fingre??? ja det var lurt å kappe med fjæra på ja!!

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... er vell ikke akkurat noe sjakktrekk å begynne å varme ei fjär da men, da blir den spör og det er MYE farligere en og kappe med fjära på!

 

Når du setter på fjärspenner når du skal kappe foran så er det ikke noe spenn i den delen av fjära du skal kappe, så fjära spretter ingen vei den!

 

Men gjör du det "feil" og ikke vet hva du gjör så kan det väre farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig må man varme ned enden på fjæra!!!

 

aldrig gjort. og ikke kapp i toppen. kapp i bånn!! for i toppen så sklir di ut av skåla. gjorde det for meg..

 

ps: og når vi først er innpå fjører-. hvilken vei skal di sitte? :S begynner og lure på om jeg satt di opp ned jeg.

er det den enden hvor di er tetter med ringene som skal ned?? elelr var det opp??

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår