Chall Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 varme fjærstål = ikke lurt :D med mindre du liker fjører som er sprø som Stratos! Siter -Volvo 740 T6 prosjekt- - Bruksbilen: Volvo 940LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 tenkte meg det ja ;) å kappe fjørene er so jævla jalla.. det går utover herdinga viss enn bruka vinkelslipar til å kutte med og.. men er det nåken her inne som bryr seg so lenge containeren blir lav og fin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Er ingen problem å varme fjærstål. Varmer bare øverste ringen så den legger seg oppå, gjort dette flere ganger og har enda ikke knekt ei fjær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Kappa framme i går.jekket bilen å tok av hjulet å tok ca en å ei halv ring gjikk bra d men eit helvetes smell av første ringen så det som var makk var å få fjøra på plass etter.Resultate var heilt greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 ENTEN SÅ HAR DU RÅD TIL Å SENKE BILEN DIN ELLER SÅ KAN DU SJÅ TIL HELVETTE Å LA VERE. Det er livsfarlig, og om du ikke bryr deg om deg selv så kan du begynne å bry deg om andre du møter på veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teebob Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Jeg har kjørt på kappede fjører på alle bilene mine, og har sikkert kjørt 100.000km med de.. Og jeg har ikke hatt noen problemer med det.. Og da har jeg kappet skikkelig og, 2 - 3 - 3,5 ringer osv.. Funker som faen.. Jeg har og alltid kappet fremfjørene uten klemmer.. Tar bare og kutter ca 3/4 av, og så er det bare og gi den ett kakk med hammeren, så knekker resten av.. Da slipper du og ofre noen kropsdeler da den fyker av.. For det er innihelvetes kraft i de greiene der... Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Jeg har kjørt på kappede fjører på alle bilene mine, og har sikkert kjørt 100.000km med de.. forteller mye om deg det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teebob Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Locked : Hva er problemet ? Er jo ikke noe problem og kjøre med kappede fjærer... Har du egentlig noe som helst erfaring med det ?, Eller har du bare lest deg til at det er noe dritt ? Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Når dem lager fjærer til biler så konstrueres fjærene med utgangspunkt i bilens vekt, fjæringsvei, stivhet osv. Når en så kapper av en ring eller to så tar en bort noe av det forspennet som er "lagret" i fjæra. Så over tid vil fjæra miste sin styrke, den vil altså bli mykere. Dette vil selvsagt skje med alle fjærer over tid såfremst dem ikke ruster opp, men når en kapper vil denne prosessen skje raskere. En kan kanskje oppleve at en gang en jekker opp bilen så løsner fjæra fra fjærskåla pga dette. Kapper en for mye vil fjæra bli for kort med tanke på fjæringsvei, slik at en nærmest kjører kun på demperne, eller at fjæra hopper ut av skåla ved hump og sving.. Med så kort fjæringsvei og så lite spenn i fjæra vil bilen rett og slett få dårligere kjøreegenskaper.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Eneste som kan være farlig med kappafjærer, er at det blir annen fjæring. Treffer man en god hump, får man ofte spretten oppover igjen.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Det er jo lov å kappe fjærer i Sverige, de bruker jo samme fjærer og samme biler der å. Dessuten finnes det firmaer som lager fjærer etter mål som kunden ønsker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Det er jo lov å kappe fjærer i Sverige, de bruker jo samme fjærer og samme biler der å. Dessuten finnes det firmaer som lager fjærer etter mål som kunden ønsker. jeg har spesial lagde fjærer! og det kostet ikke mye for å få laget dem! fire fjærer kom på 1400kr! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Alle bilfjører er jo egentlig laaaaange lange fjører som er kappet opp til lengden til bilen, og så er endene varmet inn, slik at de blir sånn som vi kjenner til de. En kompiss av fetteren min blei stoppa av BT fordi han hadde kappede fjerer, og han la ut om akkurat samme teorien som ovenfor, og det er lov i sverige så lenge du bøyer inn endene! De lager jo ikke en og en fjær til hver bil når man kan lage en stor og bare dele den opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 Alle bilfjører er jo egentlig laaaaange lange fjører som er kappet opp til lengden til bilen, og så er endene varmet inn, slik at de blir sånn som vi kjenner til de.En kompiss av fetteren min blei stoppa av BT fordi han hadde kappede fjerer, og han la ut om akkurat samme teorien som ovenfor, og det er lov i sverige så lenge du bøyer inn endene! De lager jo ikke en og en fjær til hver bil når man kan lage en stor og bare dele den opp. du vet hva springrate er? dvs at det utsanget du kommer med nå er litt utenfor det normale. en bils avfjørede vekt er ikke lik ifra bil til bil, eller ifra aksel til aksel. men ja det er nok mange biler som har like fjører foran eller bak. er feks gule koni akkurat like med tanke på bound)rebound på alle biler også? Svaret er NEI. Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
"Mr A." Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 du vet hva springrate er? dvs at det utsanget du kommer med nå er litt utenfor det normale. en bils avfjørede vekt er ikke lik ifra bil til bil, eller ifra aksel til aksel. men ja det er nok mange biler som har like fjører foran eller bak. er feks gule koni akkurat like med tanke på bound)rebound på alle biler også? Svaret er NEI. Han kompissen til fetteren min snakket faktisk med Volvo Norge ang. dette og de sa at alle Volvoen frem til 850en , lagde de lange spiraler til frem-fjørene og det samme til bak-fjørene. Disse har jo selvsagt ikke samme styrke framme og bak, men de blir delt og etter lengde fremme og bak. Etter 850 er fjørene lagd en og en pga. noe nytt med Volvoene , men siden dette ligger i 200 forumet regner jeg med at det handler om en bil før 850 serien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.