ole180 Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 farli å kjøre me kappa fjører, men e o farli å kjøre me 100hk, jekk opp bilen, ta av hjule og finn fram vinkelsliperen, bare hold håve ditt utforbi skjermen, kan hende det smeller litt på hendene, men ka faen, er nå kje så jævla vondt, har nå fått meg ett og to slag fra dei fjørene der, ett lite kutt er vell kje å grina øve? Men på den andre siden er eg heilt enige om at det er idiotisk å kappa fjørene, men på den andre siden igjen så er det ganske så mången som gjer det vil eg tru, og di kjøre jo rundt på di uten prob, kjører selv me kappa fjører, går fint det, men ligger ikkje akkuratt og har kappløp med di. men d lettaste e vell bare å kjøpa deg nåken bilstein demparar og fjører, blir ganske så grei høgde på 240ane då, ta ein ring framme så er det jo heilt perfekt. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 so bilstein fjørene er konstruert med en ring for mykje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 kje bilstein fjører, meinte lesjø sine. men se på 740 sine lesjø fjører, dei e nå faen meg nett like dei originale jo, og lika dårlige er di. men bilstein clubsport til 240 er ganske så korte av seg, så om du tar ein ring av fjøra så trur eg ikkje du lenge merke til så masse av det akkuratt. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet August 25, 2007 Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 ett enkelt triks for å kappe fjæra fremme uten å bruke fjærklemmer for å demontere er egentlig bare å skru ut mutter på topplagringa å jekke bilen opp, da mister du så å si hele spennet i fjæra, å kan kappe den uten å få en vinkel sliper i trynet....... Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 1300kr på pedersen for lesjefors.. men kapping pleier og gå bra det Bruker ikke like mye på fjærer som bilen kostet meg ;) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2007 ENTEN SÅ HAR DU RÅD TIL Å SENKE BILEN DIN ELLER SÅ KAN DU SJÅ TIL HELVETTE Å LA VERE. Det er livsfarlig, og om du ikke bryr deg om deg selv så kan du begynne å bry deg om andre du møter på veien. Bruker bilen for det meste å herje på bane, og snøtette skogsveier på Algrøy, og finner du en bil der så gir jeg deg en femmer. Har råd til å senke den, kan spandere på en kappeskive ;) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 ENTEN SÅ HAR DU RÅD TIL Å SENKE BILEN DIN ELLER SÅ KAN DU SJÅ TIL HELVETTE Å LA VERE. Det er livsfarlig, og om du ikke bryr deg om deg selv så kan du begynne å bry deg om andre du møter på veien. Ro deg ned å hold deg på et sakelig nivå!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 har vell kappet min del av fjærer ja..jekker bare opp bilen og kapper, like dan på orginalfjerer som senkefjerer..kan vere litt ubehaglig å kappe om de er første gang..kan tenke meg alle kan sei meg eninge med at du aldri får fin nokk senk med 40/40, hadde vi fått kjøpt 60/40 uten og få fjera spesial bestilt osv. hadde de vell ikkje vert so mykje kapping i sving... men på den andre siden, so er no bilen langt i frå like god å kjøre med vanli senk enn skamsenk og mykje kapping... men eg er nokk for gla i en alt for lav bil ja.. men ein 240 er no ikkje noke problem å senke en 240 mere enn 40mm på å kappe eller varme fjerene...kan fort frå 60mm senk framme med 40mm senkefjerer Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 åssen det går med herdinga? fjørene er ikke herda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Kappa fjører!. Ja det er LURT!!! Kapping er JALLA! Hva skjer når bilen ikke lenger har de egenskapene den trenger. Nødbrems og fram fjørene klapper sammen fordi de ikke har ddet spennet som vekten på bilen krever, løftes da baken og du mister kjøre egenskaper.... helt klart, prøvd jeg. mot et tre, og hvem vant jo treet. Blir helt jævlig vinglete og vemlig og kjøre. Når du ikke har prøvd noe skikkelig en gang tror du kansje det er bra. sats på senke fjører. Hvis du først skal gjøre det gjør det ordentlig, i hverste fall sett på bånn bak slik at ingenting detter ut, er ikke moro. Men det er jo klart forskjell på og kappe 1-2 runder og 3-4, men noen gunstig løsninger er det det hvertfall ikke. nesten likke greit og kjøpe jalla klemmer fra biltema og klemme sammen noen ringer. Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.