Gå til innhold

ladetrykk mangler!

Ranger emnet


simtra

Anbefalte innlegg

Har nå satt inn den nyoverhalte kompressoren å pumper luft som juling. Problemet er at det er ikke noe reaksjon. Måleren visen nesten 0bar på gass og -1,5 når jeg slipper gassen. Kan noen hjelpe meg fortest mulig? er så gira på å få den i gang:)

Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute å gått over rørene med såpevann for å finne lekasje, men fant ikke noe. Bilen er kjørt bare blitt kjørt i 10 min etter at jeg satte i kompen. kan trykket stige etter som jeg kjører? Var liksom ikke noe spes forskjell fra før til nå på draget opp til 3000.

Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sagt noe om suging jeg? (kan tolkes feil ja:)) Du kan si det er ikke noe lekasje som jeg har funnet å alt virker jo egentlig som det skal. Men Bar-måleren viser ikke mer en 0bar når jeg drar den opp til 3000omdr. å draget er ikke noe å sryte av heller. noe justerings-skrue vet jeg ikke om. satte inn g-laderen på samme måte som jeg tok den ut. ikke rørt noe annet.

Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:) jeg vil si bilen går omtrent som uten kompressor men mye roligere å kontrollert. litt bedre drag er det da. men vil dette øke eller skal det være full fres fra første stund bare at en må kjøre di 100 mile før en kan dra den som man vil

Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg ingenting. får g-laderen mater jo innsuget med plenti trykk da. tetta med hånda framfor røret fra ic'n å det er trykk som øker når jeg ruser den. hvor er det slangen som går til bar-meteret er koblet henne da?

Bedre å spørre 1 gang for mye enn å drite i hele greia!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt 1. Når du kjører inn, skal du ALDRI ha full gass eller over 3000 o min med orginalt ladehjul

 

Punkt 2. For å måle ladetrykket må du ha full gass! Bygges ikke trykk før du har full gass.

 

For å sjekke lekkasje pleier jeg å ta av 90 graders bøyen inn på innsuget å vippe av staget til returspjeldet. Setter på bøyen igjen og starter bilen. Så lar jeg bilen gå på tomgang og stenger returspjeldet i 2-3 sekunder maks. Da hører du med en gang hvor det lekker. Hører du ingen lekkasje kan du stoppe bilnen og sette på staget igjen. Så gir du full gass på sjeldet, og sjekker at returspjeldet stenger rett før du har full gass.

 

Prøv dette så får vi se om du finner noe. Kjøp deg litt startgass og spray over alle vakumslanger på motoren også, så den ikke suger falsk luft noen steder. Sjekk også at skruen til tomgangen på gasspjeldet også sitter der fortsatt

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt ok nå:) var tilbakeslagsspjeldet som sto oppe heile tiden. var et stag på undersiden av innsuget som har falt av. Nå er det bare 40mil til 5000omdr.:)

 

 

Ah, bra det ordnet seg :D

 

Sjekket ikke du slik jeg skrev over før du sendte den til meg:wonder:

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår