Gå til innhold

Trenger Gode råd for å oppgradere bilstereon!

Ranger emnet

o'beer

Anbefalte innlegg

Skal handle nytt frontsett snart for under 1500 kr, har sett på flere, men vet ikke helt hva som passer mine behov, fordi jeg ikke har så mye peiling egentlig.

Har sprengt mitt nåværende frontsett, er glad i høyt volum, og god lyd, så disse kriteriene må et fremtidig frontsett oppfylle.

Åpen for alle forslag , men disse har jeg sett på:

http://www.lydfabrikken.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=147&category_id=35&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1

http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductDetail.aspx?ProductID=14039

http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/ProductDetail.aspx?ProductID=16688

har også planer om etterhvert å oppgradere min nåværende bilstereo med en ny sub.

har fra før en jbl 12" på en jbl forsterker, men tenkte å kjøre på med en 10" på samme forsterker av et annet merke, men er dette noe å anbefalle med tanke på at det blir to forskjellige dimensjoner på subene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke bare kjøpe en likens sub som du har nå eller selge den du har å kjøpe 2 nye som er likens?? ang. frontsett så er infinity kappa ganske syk på høy lyd da. mn til ca 1500kr så må du nok gå for infinity reference. de er billige men funker bra på høyt volum.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en lik sub av samme type ja, er vel best det etter det jeg forstår:)

Angående frontsettet, ble disse drevet av en xplod spiller av den billige typen. Det er vel en mulighet for at for lite watt var skylden til at dem sprengte?.

Blir ny spiller etterhvert, tenker på alpine eller clarion spiller. Har en forsterker liggende som jeg eventuelt kan koble frontsett på, men dette er en boss audio forsterker, og er redd for at lydkvaliteten blir endel dårlig?

Mitt nåværende sprengte 5" komp:

http://www.mamut.com/dynabel/subdet371.htm

Ikke det råeste frontsettet:)

Nåværende spiller:

http://www.strettoshop.no/PartDetail.aspx?q=p:930800;c:36377;r:pg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere av de komp. settene der jeg også, og lederen inn til selve spolen, fra tilkoblingen, har en tendens til å ha/få dårlig kontakt... Det settet jeg har nå, har jeg loddet litt ekstra på, og det fungerer nå utmerket, driver det med en phoenix gold forsterker, med deling på ca 80hz...

Tåler dem mye tilkoblet forsterker? og hvordan er lydkvaliteten?

Jeg sprengte ihvertfall mine lett når dem var tilkoblet spilleren.. ble igrunn litt overasket, fordi jeg spilte ikke såå høyt engang, før dem begynte å lage go'lyder:)

Men lydkvaliteten var jeg fornøyd med, selv med xplod spiller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke være redd for å si at du like xplode spillere, jeg hørte en i en venn's bil på 4stk 6,5" og det trøkka noe ille! Så du har nok vært litt uheldig i paringen. Men hvis du skal bruke ekstern forsterker til å drive frontsettet, f.eks boss'n din. Så er det jo ikke akkurat tvingende nødvendig med ny spiller da den du har forer helt grei lyd ut på linjene sine. Ikke bry deg om disse Hi-fi entusiastene som sier sony gir drittlyd, her må man og tenke på kroner og ører. For all del, kjøp deg ny om du har kr til det, det blir bedre, men er det verdt det? Du burde hvertfall ha 2 eksterne amper eller en MEGET bra en for å drive alle høyttalerne samtidig-thats my opinionion.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke være redd for å si at du like xplode spillere, jeg hørte en i en venn's bil på 4stk 6,5" og det trøkka noe ille! Så du har nok vært litt uheldig i paringen. Men hvis du skal bruke ekstern forsterker til å drive frontsettet, f.eks boss'n din. Så er det jo ikke akkurat tvingende nødvendig med ny spiller da den du har forer helt grei lyd ut på linjene sine. Ikke bry deg om disse Hi-fi entusiastene som sier sony gir drittlyd, her må man og tenke på kroner og ører. For all del, kjøp deg ny om du har kr til det, det blir bedre, men er det verdt det? Du burde hvertfall ha 2 eksterne amper eller en MEGET bra en for å drive alle høyttalerne samtidig-thats my opinionion.

Takk for godt svar:)

Er egentlig fornøyd med spilleren min jeg:)

Bortsett fra at den bare har 1 phono utgang, noe som trekker ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider