Gå til innhold

traktorlappen

Ranger emnet

Demo7k

Anbefalte innlegg

jeg skal fikse meg traktorlappen nå i slutten av september. har funnet skole og bestilt osv.

men har hørt en del rykter og snakk om at man kan kjøre moped(50ccm 2 hjula hårføner) med traktor lappen.

skal ringe biltilsynet mandag men kunne trengt svar litt fort. om det er lov kjøper jeg moped senere. om ikke blir det bil på mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

o herregud.

ikke helt lovlig nei, men hvem har da aldri gjort no ulovlig?

:iconsm

sluta krangla.

btw, hva betyr den smileyen med B.S. flagget?:confused:

Den betyr "Bullshitt".

Til dere andre, det finnest gutter rundt om som jobber på Gård vet dere;) Avløsere osv. Og de har veldig mye bruk for traktorlappen når de er under 18.

Og de fleste "bonde gutta" har vel kjørt moped/skrudd moped selv når de gjevnaldrende i byene gikk fortsatt i bleie.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok selv klasse T da jeg var 16. det er ca 3.5 år siden. Jeg var blandt di siste som fikk M og S med på "kjøpet." Kjørelæreren min sa da at det skulle bli slutt med å få scooter og moped-lappen sammens med traktor-lappen. Reglene er neppe endret til det positive i dag.

Fikk altså TMS, men i dag får du bare T.

Foresten, hva koster en kjøretime i dag på traktor? Betalte 550,- timen da jeg tok lappen da..

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nå det mange sier.

men er det nå sant? xD

uansett, tar traktor lappen i slutten av september og kjører opp 5 okt. får ikke kjørt mye siden jeg drar til london 6 :P

men men.

traktorlappen er oppskrytt! Bor du på gård og bruker traktoren hovedsaklig til å kjører rund på jordet å gjøre alt i fra å pløye til å pakke rundball så er det ikke vits at du tar lappen på traktor. Men skal du drive å rase etter vei og frakte utsyr fra og til forskjellige gårder og eventuelt hjelpe kompisen til far din som bor et stykke unda din med slåtten så kan det være kjekt å ha lappen vist du må kjøre traktoren på veien.

Men ellers så er det bullshit å ha lappen på traktor.

Selv så har jeg ikke lappen på traktor. hjelper stadig naboene og onkelen min med slåtten og sånt. har også en traktor på jobben jeg raser litt rundt med ( Inne på et annlegsområde, så tror det går under annlegsmaskin da. usikker der )

Har kjørt traktor etter vei, sideveg vell og merke, og møtt onkel blå.. han hilste og gliste som faen og kjørte videre. var 13 år da og veldig kortvokst + at far min kjenner han så ble litt forundra i grunn av at jeg ikke ble stoppa da.

kan hende det bare er snuten oppi den bygda som er slik, men de gir totalt faen så lenge du ikke står til fare for annet enn eget maskineri.

Så spar heller de pengene, legg dem i en skikkelig bil eller lappen på lettmotorsykkel.. da har du i det minste noe som passerer 40 lovlig

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider