Gå til innhold

V70 vs. Mondeo

Ranger emnet

Dalet

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha en stasjonsvogn til maks 200.000 kroner. Jeg har vurdert Mondeo som en veldig aktuell bil, men har ikke bestemt meg enda. Hva er det med Volvo som gjør at de er såpass mye dyrere enn f.eks. Ford? Er det dustete å betale like mye for en V70 som er kjørt 130.000 som en Mondeo som er kjørt 30.000? Eller er Volvo en så mye bedre bil at dette går ut på ett? Får man det igjen på utstyr eller antall kilometre? Det virker jo som om Volvo har mye høyere utstyrsgrad, samt at det er sterkere motorer å få fatt i... Som igjen betyr dyrere forsikring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvaliteten har alltid vært høy hos volvo og volvo har alltid vært et dyrere merke. Ikke sikkert man får noe mer bil av en V70 selv om den koster mer.

Men mondeo generellt er noe plast bil.

Studer mondeoer langs veien så ser man fort en del som har mistet noen deler av skjørtene, sprekker i glassfiberstøtfangere osv.

Men det er jo bare pell.

Nokså like biler kjøremessig så gå for den du føler du får mest for pengene hos.

Men en ting er sikkert. En mondeo synker generellt sett mer i pris dersom duy har planer om å beholde den ei stund :)

Lykke til

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Forrige generasjon Mondeo er kun en lettere oppgradert versjon av den enda tidligere versjonen. Mer trengs vel ikke å sies :)

Elendige bremser sammenlignet med V70. Vondere seter. Sikkert mer ting, men jeg har ikke kjørt den så altfor mye så skal ikke uttale meg.

Du får det du betaler for ved begge to!

Volvo holder seg ihvertfall i pris. Jeg vil kalle det en god "investering" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting må du forstå, det er de små tingene en må betale litt ekstra for.. hvertfall sånn vi sier om de gode gamle, litt nyere volvoer er vel bare litt mer raffinerte "plast biler", desto nyere de er desto mer plast er de vel faktiskt.. men selv hadde valget stått mellom en v70 og mondeo for meg, så hadde hvertfall ikke jeg valgt mondeoen! men du må jo nesten bare prøve bilene, og ikke bare en tur rundt kvartalet, kjør bilen litt, i forskjellige situasjoner, så finner du jo fort ut om du syns volvoen er verdt det den koster mer, jeg tipper du vil finne ut; JA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Solgte for noen måneder siden min 05 Ford Mondeo 2,2 TDCi Titanium X, og kjøpte meg en 05 V70 D5.

Har nå kjørt volvoen noen tusen kilometer, og konklusjonen er klar.

Mondeo er bedre å kjøre, ligger bedre på veien, og koster mindre.

Hvis dere ser på statistikker, så faller faktisk ikke mondeo noe mer enn andre bilmerker i forhold til nypris.

Så om du går for volvo, så har jeg en for salg nå.

Bilen er Svart, selvfølgelig med "Facelift" som V70 fikk i 05.

Det er en Move utgave, altså med masse crom og veldig pene felger.

Den har absolutt alt utstyr, inkl xenon,navi og telefon.

Pris er 320.000,-

2007 Ford S-Max TDCi Titanium (konebil)

2007 Passat 2,0TDI 4Motion Highline (arbeidsbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har sett at nye V70 blir slått av Mondeo i endel tester, men jeg tviler likevel på at drosjeeierne etc. kommer til å gå over til Mondeo av den grunn.

Men om du skal ha ny privatbil som skal selges igjen om kort tid er sikkert Mondeo et morsomt alternativ :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige generasjon Mondeo er kun en lettere oppgradert versjon av den enda tidligere versjonen. Mer trengs vel ikke å sies :)

Elendige bremser sammenlignet med V70. Vondere seter. Sikkert mer ting, men jeg har ikke kjørt den så altfor mye så skal ikke uttale meg.

:)

Skal ikke uttale meg nei... Det er jo akkurat det du gjør. Og driter deg loddrett ut..

Har du i det hele tatt sett og kjørt de bilene de prater om?

alacocaina

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med mondeo er , heldigvis, minimal, men jeg har endel selgere innom som har det. det jeg kan si utmerker seg mest med mondeo er rust. 2 år gamle biler med rust rundt alle dørene hører ikke hjemme noe sted i 2007. det slipper du garantert på volvo.

ellers virker det som en kurant bil, men det er jo gjerne en grunn til at enkelte biler koster 100.000 mindre enn andre biler i samme klasse. volvo har ikke spesiellt høy forsikring, da det ikke akkruat har ungdomsstempel på seg. mondeo blir oftere brukt som selgerbiler, disse er statistisk sett oftere innblandet i saker med forsikring, som da kan gi en del høyere forsikring, men dette vet jeg ikke på akkurat denne modellen.

tror også volvoen vil tape seg desidert minst i pris iløpet av etpar år, spesiellt om du velger diesel. mondeo er litt som avensis og passat, de finns så utrolig mange av de bilene på bruktmarkedet, at du skal enten ha en bil som har gått lite eller ha mer utstyr enn gjennomsnittet skal du ha håp om å få att vettug når du skal selge den.

dette er bare noen tips.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider