SilvrBlue Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Føler jeg får samme lyden, og samme innstillingsvalg på spiller uansett hvilken av de jeg bruker. Edit: Er en pioneer spiller. Bassen henger foresten etter på trance/techno sanger, men på rock og metal er den helt fin... Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Bassen henger foresten etter på trance/techno sanger, men på rock og metal er den helt fin... Forslag? Dette kalles faseforskyvning. Har du mulighet for justering av fasen på spilleren din så får du prøve deg fram med den. Hvis du ikke har denne justeringsmuligheten så er løsningen langt dyrere med forsterkere med denne funksjonen ELLER å bytte ut spilleren din med en annen modell som har denne funksjonen. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suicide666 Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Hvilken forsterker har du? Siter Audi A4 Avant 99mod - Pioneer AVH-3100DVD - Dynabel 1.850 - RE SX 10D4 x2 - Elemental Designs niNe.5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet August 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Pioneer DEH-P5900MP er spilleren jeg har. Aner ikke om denne spilleren har denne funksjonen... Men hvorfor skjer det kun på techno/trance musikk? :S dynaBel BF0756 er forsterkeren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet August 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Ingen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Mulige løsninger: 1. Forsterkeren din er for dårlig (eller hvertfall ikke god nok til å holde kontroll på elementene dine). 2. Basskassen er for liten, eller tunet for høyt. 3. Elementene er for dårlige/du spiller så høyt at elementet beveger seg utenfor spolens effektive område, og mister kontrollen over membranen... Det jeg kommer på som har laget problemer for meg i fortiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Føler det er lufta i bagasjerommet som gjør det... At det blir for lite luft som beveges når 2 stk kicker comp 12" i hver sin kasse står å dundrer ved siden av hverandre. (orginale kasser) Kjørte litt med baksetet nede i dag, og da var det stor forskjell. Vurderer å kaste dem ut å erstatte med et dynabel element i stedet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GranadaKongen Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 prøvde en slik subkasse i min bil for en stund sida drevet av en Pyle monoblokk på 3600w.. Spillte IKKE pent, men biln holdt på riste fra hverandre :S Sorry for OT :D Siter Ford Granada 2.9i Cosworth, Chevrolet Tahoe 6.5td. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Bare for å utelukke, er høyttalerne koplet i fase? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet August 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Bare for å utelukke, er høyttalerne koplet i fase? Koblet i fase? + er koblet på + og - på - på begge subbene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Okay, da skal de være "in-phase". Jeg ville prøvd en bedre forsterker (dedikert subforsterker!), og om det ikke nytter, så har du en bedre forsterker til å drive evt. nye elementer senere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Men tilbake til orginal topic... Den store forskjellen på R-SP: S/W og P/O: S/W er.... ? (Pioneerspiller, skru av spiller->hold inne sourceknapp til det kommer fram en meny->trykk function til du kommer til R-SP.... ) Edit: Utgangen bak på denne enheten (utgang for bakre høyttalerledninger og RCA-utgangbak) kan brukes til tilkobling av høyttaler med fulltoneutgang (R-SP :FUL) eller subwoofer (R-SP :S/W). Hvis du setter innstillingen for utgang bak til R-SP :S/W, kan du koble en bakre høyttalerledning direkte til en subwoofer uten å bruke en ekstra forsterker. Til å begynne med er enheten innstilt for tilkobling av høyttalere med fulltoneutgang (R-SP :FUL). Når utgangen bak er koblet til høyttalere med fulltoneutgang (når R-SP :FUL er valgt ), kan du koble til andre høyttalere med fulltoneutgang (P/O :FUL) eller en subwoofer (P/O :S/W) til RCA-utgangen bak. 1. Trykk FUNCTION-tasten for å velge R-SP. 2. Trykk 8 eller 2 for å velge innstillingen for utgang bak. Hvis du trykker på 8 eller 2, skiftes det mellom R-SP :FUL (høyttaler med fulltone) og R-SP :S/W (subwoofer), og displayet viser den valgte statusen. • Når det ikke er koblet noen subwoofer til bakre utgang, velger du R-SP :FUL. • Når det er koblet en subwoofer til bakre utgang, velger du R-SP :S/W. • Når innstillingen for utgangen bak er R-SP :S/W, kan du ikke bruke følgende prosedyre. 3. Trykk på 4 eller 6 for å skifte subwooferutgang eller utgang bak. Når du trykker på 4 eller 6, skiftes det mellom P/O :S/W og P/O :FUL, og displayet viser den valgte statusen. Kjører frontsett (fra forsterker) på den ene utgangen, og sub på den andre. Så da skal vel P/O være SW da, og R-SP ful? Edit2: Sakset fra Pioneer sine sider: RCA Preout 2 (F+R eller S/W) Meaning, jeg må velge mellom F+R ELLER Subwoofer? Eller kan jeg ha Front + SW ? Tror pioneer har for mye innstillinger for meg.... :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg