Iversen88 Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Noen som har kjøpt sånne nye? Fulgte det med papirer på hvordan man justerer dem? Hadde vært fint å fått tak i dem. Vet att man skal vri på demperene bak før man setter dem inn å det er sånn justeringssak på toppen framme... Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 bcb har vel dei Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Justering Forran: -Sett på den medfølgende "knotten" på skruen på toppen av demperen(Merk posisjonen på enden av Pila) -Vri så skruen MED klokka(Altså, Slakke opp hardheten), til den stopper. Demperen er da altså "nullstilt". -SÅ kan du skru MOT klokka til ønsket hardhet(husk nå posisjonen den stod i på starten). Viktig at det blir likt på hver side. Når du er ferdig, så skru "Bittelitt" tilbake igjen...dette hindrer hydraulisk Lås i demperen(Pga ventilen du justerer på kan sette seg litt fast i strammingsprosessen.) Justeringa bak er som du sier, men demperen må være i FULL utskyving, Trykk ned knappen øverst på sylinderen, og vri den øvre delen Mot klokka. Du har 4 hakk....0,1,2 og 3. Demperen kommer som ny på 0-hakket, og du kan stramme demperen ettersom den blir slitt, eller om du ønsker en stivere demper. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet August 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 *Lete lete* Hvor på BCB da??? Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 *Lete lete* Hvor på BCB da??? Er ikke værre enn å gå inn på støtdempere, for så å klikke på underkategori "Støtdempere sport og Racing".... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet August 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Takker for den Radial:) Han jeg kjøpte bilen av sa att alle var på det mykeste å det er for mykt vis den skal en tur på banen evt. klubbdag eller Gatebil Den knotten har jeg selvsagt ikke... Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Takker for den Radial:) Han jeg kjøpte bilen av sa att alle var på det mykeste å det er for mykt vis den skal en tur på banen evt. klubbdag eller Gatebil Den knotten har jeg selvsagt ikke... Knotten er selvsagt ikke noe du MÅ ha.. men den er VELDIG selvforklarende, da den viser stramme-retningen etz. Men, du kan bruke en Skiftenøkkel og...bare merk deg hvor du starter hen når du skal slakke opp, og tell eventuelt antall runder etz. :) Jeg satte mine på hakk 2 bak... og DET ble stivt det...lett å ligge brett med :D Man kjenner det ganske bra når du trykker rumpa...hele rumpa rikker seg ca 2 cm kontra 6-7 på std-innstilling. Forran kjørte jeg relativt mykt, ca 70-90 grader fra 0-punktet...syns volvo understyrer nok som det er :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet August 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Så da skal jeg skruve så langt med klokka som det går ann da å da er dempern på det mykeste. Er bare å prøve deg fram til banekjøring da. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Så da skal jeg skruve så langt med klokka som det går ann da å da er dempern på det mykeste. Er bare å prøve deg fram til banekjøring da. :yodude: Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 hmh banekjøring og koni.. hvorfor ikke da betale den tusenlappen og to det er i forskjell å gå rett på bilstein:s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Det er no Helt annet...han her har jo allerede kjøpt en bil med Koni, og lurer på hvordan man justerer dem Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.