Gå til innhold

Gule justerbare Köni

Ranger emnet


Iversen88

Anbefalte innlegg

Justering Forran:

 

-Sett på den medfølgende "knotten" på skruen på toppen av demperen(Merk posisjonen på enden av Pila)

-Vri så skruen MED klokka(Altså, Slakke opp hardheten), til den stopper. Demperen er da altså "nullstilt".

-SÅ kan du skru MOT klokka til ønsket hardhet(husk nå posisjonen den stod i på starten).

 

Viktig at det blir likt på hver side.

Når du er ferdig, så skru "Bittelitt" tilbake igjen...dette hindrer hydraulisk Lås i demperen(Pga ventilen du justerer på kan sette seg litt fast i strammingsprosessen.)

 

 

Justeringa bak er som du sier, men demperen må være i FULL utskyving, Trykk ned knappen øverst på sylinderen, og vri den øvre delen Mot klokka.

Du har 4 hakk....0,1,2 og 3. Demperen kommer som ny på 0-hakket, og du kan stramme demperen ettersom den blir slitt, eller om du ønsker en stivere demper.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for den Radial:)

 

Han jeg kjøpte bilen av sa att alle var på det mykeste å det er for mykt vis den skal en tur på banen evt. klubbdag eller Gatebil

 

Den knotten har jeg selvsagt ikke...

 

Knotten er selvsagt ikke noe du MÅ ha.. men den er VELDIG selvforklarende, da den viser stramme-retningen etz.

Men, du kan bruke en Skiftenøkkel og...bare merk deg hvor du starter hen når du skal slakke opp, og tell eventuelt antall runder etz. :)

 

Jeg satte mine på hakk 2 bak... og DET ble stivt det...lett å ligge brett med :D

Man kjenner det ganske bra når du trykker rumpa...hele rumpa rikker seg ca 2 cm kontra 6-7 på std-innstilling.

Forran kjørte jeg relativt mykt, ca 70-90 grader fra 0-punktet...syns volvo understyrer nok som det er :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da skal jeg skruve så langt med klokka som det går ann da å da er dempern på det mykeste. Er bare å prøve deg fram til banekjøring da.

 

:yodude:

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no Helt annet...han her har jo allerede kjøpt en bil med Koni, og lurer på hvordan man justerer dem

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår