Gå til innhold

Enkelt å greit hvilken getrag er best?

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

getrag 265 vell den mest brukte kassa tror jeg og den holder jo greit med mener jeg,, 262 og 262cr er vell så som så lik 265 kassa i holdbarhet så vitt jeg har skjønt,

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

getrag 265 vell den mest brukte kassa tror jeg og den holder jo greit med mener jeg,, 262 og 262cr er vell så som så lik 265 kassa i holdbarhet så vitt jeg har skjønt,

 

Dette var et greit svar, blandt ellers så usakelige svar når spørsmålet er hvilket GETRAG som er best egnet.:blah:

 

Jeg vil bare understreke at 262 er 4 trinns, mens 265 og 262CR er 5-trinns.

 

Dessuten er det viktig å velge riktig kasse ut fra hvilken bakakselutveksling man har (eller motsatt).

265 har et høyt 5. gir, og er derfor best egnet for 3:54 bakaksel og lavere (bortsett hvis man ønsker en autobahn-cruiser som jeg har :yodude: ), mens 262cr og 262 med fordel benyttes sammen med 3:15 og 3:31 bakaksel :hide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også at framtia ligger i omsveisa zf kasser.

Begynner å bli ganske gamle døm getrag kassene, stive i pris er døm også.

Som turboperformance sa så skiller utvekslinga.

265 har 0,81 på 5. gir mens 262 og 262cr har 1:1 på siste gir.

 

Skal du ha værre motor nå eller lars?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et greit svar, blandt ellers så usakelige svar når spørsmålet er hvilket GETRAG som er best egnet.:blah:

 

Jeg vil bare understreke at 262 er 5 trinns, mens 265 og 262CR er 5-trinns.

 

Dessuten er det viktig å velge riktig kasse ut fra hvilken bakakselutveksling man har (eller motsatt).

265 har et høyt 5. gir, og er derfor best egnet for 3:54 bakaksel og lavere (bortsett hvis man ønsker en autobahn-cruiser som jeg har :yodude: ), mens 262cr og 262 med fordel benyttes sammen med 3:15 og 3:31 bakaksel :hide

¨

 

Kremt,jeg vil understreke at 262 kassa har 4 gir:coplight

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår