Gå til innhold

Er 1,9 TDI motoren bra?

Ranger emnet

Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Har vært på utkikk etter en v40 1,9 TDI ei stund nå men etter ei samtale med en kamerat i går ble jeg litt i tvil for han mente at de motorene var laget av audi og at det røk ofte deler på de og var generelt mye tull... er det noe i det han sier? eventuelt hva slags motor bør jeg ha om jeg vil ha litt drag og krefter uten at den bruker alt for mye pr mil?

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AT 1.9 deiselen kommer fra VAG er det som sagt ikke noe riktig med, har ingen ting med Audi å gjør. Når det gjelder forbruk synes jeg den går veldig billig, noe av det samme som 1.9 VAG dieselene. Pappa har en 07 Skoda Roomster 1.9TDI, og denne bruker stort sett akkurat den samme som min, og da er skodaen en lettere og nyere bil. Hatt den i 0.46 på langkjøring Trondheim - Kr.sand, brukte 0.48 andre veien med full bil uten å prøve å kjøre spesielt økonomisk. Ligger på 0.51 på blandet kjøring nå.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel i de nyere Volvoene at det er VAG motorer? Jeg har en 2006 S40 2.0TD og den har jeg hørt er en VAG-motor, ikke at det skremmer mæ. For uansett ka som ryker i løpet hvertfall de neste 2 åran så e det garanti. Etter det får vi se... :P

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel i de nyere Volvoene at det er VAG motorer? Jeg har en 2006 S40 2.0TD og den har jeg hørt er en VAG-motor, ikke at det skremmer mæ. For uansett ka som ryker i løpet hvertfall de neste 2 åran så e det garanti. Etter det får vi se... :P

Er ikke noe VAG i de nyeste dieselene til Volvo heller. Den 2.0 literen i din er vel en Ford/Peugeot motor eller noe. Hadde det vært VAG hadde du nok hørt det rimelig bra.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer som Bue skriver.

Å kjøre dieselmotor fra VAG er som å sitte på en vibrator. Det hadde du altså definitivt merka.

Peugeot/Ford-motoren er en symaskin i forhold. Da tenker jeg på vibrasjoner og støy. Og så er de motorene nesten som en bensinmotor i turtallsvillighet.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider