Gå til innhold

Air Condition på S4 2.2TQ 92: Fungerer ikke..?

Ranger emnet

Snakey

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om det er nok gass eller ikke på anlegget har ingen betydning for luftstrømmen, men som sagt kan tett pollenfilter (på de som har det) eller tett fordamper (på de som ikke har pollenfilter) gjøre det. Noe knot å komme til for å rengjøre fordamperen, men med litt mekking kommer man greit til fra bak hanskerommet med en støvsugerslange og en liten børste.

Ellers kan rett og slett viftemotoren begynne å bli sliten, typisk da er at det blåser kraftigere om man kjører i en sving, siden innmaten i viftemotoren da flytter litt på seg til et "mindre slitt" område, for å si det veldig enkelt..

Ikke noe av dette er mulig å lese av som feilkoder, de dekker kun motorene, temperatursensorene og AC-delen.

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ordnet problemet mitt takket være Cozzie :-) Demonterte motoren og renset og satte sammen.

Bilder og mer detaljert info kommer, så hvis andre skulle få samme problem, så slipper de å spørre også :-)

Audi S4 92 (sedan)

Chrysler Neon 95

VW Golf 2 86 [solgt]

Honda Prelude 86 [solgt]

Subaru Impreza 93 [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, litt bedre beskrevet skal du gjøre slik:

Trykk og hold inne "pil opp" mens du så trykker på "resirkulering". Eller omvendt..

Da kommer det opp en rekke kanaler c00, c01, c02, c03 ... etc.

Gå inn på c00, ved hjelp av "pluss" og "minus" knappene. På c00 trykker du inn resirkuleringsknappen.

Hvis du har noen feilkoder dukker dem opp som tallkoder - f.eks "8.5" / "11.5" osv.. Hvis det ikke ligger noen feilkoder på klimaen får du opp "0.0"

For å avslutte fra denne menyen kan du trykke på "auto"

Virker dette også på en S6 1995 mod?

M.V.H

Stian

- Audi S6 2.2t C4 1996

- Bmw 320i 24v e36 1992

- Vw Golf 3 1.8 1995

- Vw Golf 2 1.6 1988(solgt)

- Vw Passat GT 2.3 1988, Volvo 340 1.5 1987 og Bmw 316 1.8 e30 1986(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er samme klimaanlegg på alle Audier fra 1992 frem til slutten av 90-tallet, den typen med to nesten kvadratiske displayer. Så ja, det funker også på en S6 av den typen.

Ok, det var jo rart skjedde ingenting når jeg prøvde det:(

men jeg gjorde sikkert no feil

- Audi S6 2.2t C4 1996

- Bmw 320i 24v e36 1992

- Vw Golf 3 1.8 1995

- Vw Golf 2 1.6 1988(solgt)

- Vw Passat GT 2.3 1988, Volvo 340 1.5 1987 og Bmw 316 1.8 e30 1986(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg og, for det fungerte på min '97 A6. Men er det noen som vet hva de andre kodene på 02--> betyr?

c02 : Digital value of interior temperature sensor, in headliner (G86)

Kanal c17 viser farta på bilen. Måles via ABS-sensorene og er helt nøyaktig på min bil i følge GPS. Må ha riktig dimensjon på dekkene, så viser den korrekt fart

Ellers er det mye digitale verdier av temperatursensorer og slikt

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fikk det til nå men jeg fikk fram 8.7, 11.7 og 15.7 tror jeg. noen som har link til den lista du snakka om Cozzie?

8.7: Temperatur regulator flap, sporadic block

11.7: Cemtral flap, sporadic block

15.7: Air flow flap, sporadic block

Har kun lista på papir foran meg. Men skulle ligge på en svensk Audi-fans side.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider