Gå til innhold

Ny bil; Bmw cab.. smått må gjøres :) Masse bilder!

Ranger emnet

xZoPpY

Anbefalte innlegg

Heisann

Ja i går var den store dagen, min FØRSTE bil skulle hentes i Trondheim.. Dvs Bergen-Trondheim :) Bmw 320i cabbe! :)

Dere kjenner kanskje igjen bilen, gamle bilen til Panasonic.. Et anlegg fylt av mange suber.. Kun to seter foran ;)

Jeg syntes bilen var meget fin, lite småfeil, men det er noe selvfølgelig. Kan nevne ting som at lysene på brytere måtte skiftes, dette gjorde jeg i dag. Nye hjulene bør avballanseres litt (rister litt i 80-90). Så er sentrallåsen på føresiden ødelagt, eller magnetene er ikke helt i orden. Er jo sentrallås på dette, så blir vel til å sende den inn til dem som monterer slikt.

Eller går motoren som en klokke.. Gått 84 000.

Anlegget som står i er rått! 3stk 10" som står opp av kassen pluss 3stk 10" inne i kassen pluss 4stk 8" nede på kassen. Det er også 4stk forsterkere som du kan heise opp og ned pluss en forsterker som ligger bak som vist på bilde.Neonlys på suber Spiller vanvittig bra, men det jeg savner er den dype bassen. Er visst ikke bassuttak på spilleren, så dette regner jeg med bedrer seg om jeg skifter spilleren ut til noe bedre?

Det som er på bilen er blandt annet: Effektanlegg (Skikkelig M3lyd) Stabstag og kn filter. Sports gulvmatter og sportseler.M lister lakkert i bilens farge.

Rieger front og bak spoiler,Rieger speil, Skreddsydd skinn intreiør Sort/blå skinn, 18" Alu.felger,Lexus Diode baklykter, AC,Alarm,Luftinntak panser samt bak spoiler.

Kommer til å gjøre endel småting, og bilder vil bli lagt ut :)

Bilde012Small.jpg

Bilde009Small.jpg

Bilde008Small.jpg

Bilde010Small.jpg

DSC01480Small.jpg

DSC01476Small.jpg

55_358017823.jpg

55_971761294.jpg

55_-640027920.jpg

55_1989142955.jpg

55_1768681011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Først, gratulerer med BMW!

"skikkelig M3 lyd"

Nåja, det vil nok ikke en 320 klare å gjenskape, men det er nå så, er sikkert fet lyd uansett.

Var dette min bil ville jeg gjort endel endringer, helt klart.

Baklyktene er et eget kapittel for seg selv, men også grillen og skiltet foran ville jeg byttet ut. Panseret er jo for sent :)

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, gratulerer med BMW!

"skikkelig M3 lyd"

Nåja, det vil nok ikke en 320 klare å gjenskape, men det er nå så, er sikkert fet lyd uansett.

Var dette min bil ville jeg gjort endel endringer, helt klart.

Baklyktene er et eget kapittel for seg selv, men også grillen og skiltet foran ville jeg byttet ut. Panseret er jo for sent :)

Takker for det :)

Kommer nok til å ha bilen så orginal som den er nå, utenom de nødvendige tingene som bør skiftes. Stylingen forblir som den er vil jeg tro ;)

Jeg fikk opplyst av selger og jeg merka dette selv på turen i går, at plutselig så slår speedometer, turteller osv ut.. og plustelig kommer de igang igjen. Og av og til når jeg slår på dashen så kommer de på igjen med engang..Dårlig kontakt eller hva? Jeg så på kablene i dag, og de så jo helt grei ut, så skjønner ikke helt hva det kan ha seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan komme av enten begynnende defekt dynamo eller slitte børster på dynamoen. Min forrige E36 var også slik. Blinket også i alle lys da den kjørte :)

Ja, eller så kan det vel være at anlegget trekker for mye strøm.. Skulle vel hatt et batteri til kanskje..

Mye koster ny dynamo? Vil tro det er svindyrt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert få tak i en brukt, men den kan jo være dårlig den og... Betalte 3500,- for ny og jobben med å bytte den i 2003.

Oki, da får jeg se om det fortsetter.. Tok å satt kabelstokkene ut og inn idag, så får se om det ikke var til nytte ;)

Ellers virker håndbrekken litt dårlig.. Altså jeg må trekke den helt opp for at den skal funke.. Om jeg har den på 3 hakk triller den på nesten flat vei.. Noe jeg kan stramme opp her? Isåfall, hvordan gjøres dette og hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratis med fin cab :) kjønte ikke helt hvor basserne satt hen 3 x 10 i baksete og 4 x 8 tom hvor??

Takker for det, kjekt å høre :)

Alle subene er i en stor kasse der setene bak egentlig skulle ha stått. Det er 3x10" der hvor du ser på bildet, så er det 3x10" inni kassen, så er det 4x8" helt nede på kassen. Om man snur seg fra førerseter ser man dem helt nede bak, nærmest førersetet og passasjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte at førerdøren ikke gikk an å låse.. jeg har prøvd å låse den manuelt ved å dra opp og ned den tappen som står opp ved vinduet, og da låses alle dørene og åpnes..MEN, jeg får fan ikke vridd om nøkkelen for å lukke, kun for å åpne.. Vil det si da at jeg må skifte nøkkel greia? Hvordan i alle dager skal jeg få den ut og inn med ny isåfall?

Takker mye for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte lås på E36 er noe knot, men hvis man er litt fingernem, klarer man det. Du må av med dørtrekk, helst alt inni døren også får å komme skikkelig til. Byttet låsen på min forrige uke på verksted, de tok ut rute og alt. Sjekk bimmerdiy.com mene rdet ligger en guide der på E36.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte lås på E36 er noe knot, men hvis man er litt fingernem, klarer man det. Du må av med dørtrekk, helst alt inni døren også får å komme skikkelig til. Byttet låsen på min forrige uke på verksted, de tok ut rute og alt. Sjekk bimmerdiy.com mene rdet ligger en guide der på E36.

Takker for svar..

Jeg tenker å få dette gjort på verksted jeg også... men blir vel svindyrt på merkeverksted! Noen som kan anbefale andre bilverkstedet i Bergen som er rimelig?

Hva måtte du ut med forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider