Lothen Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Det med eksportmarkeder kan vel høres rimelig ut - jeg vet ikke om det kan tenkes at det tok tid før den nye motortypen var "sertifisert" for visse markeder? I noen land fantes det også 960 med 2,3-literen og turbo, tilsvarende den tidligere 760Turbo. Angående stiv bakaksel - det var tross alt brukt på 960 stasjonsvogn i flere år, men det ble riktignok "multi-link" fra 95-modellen. Men igjen kan en jo lure på om ambulansen kan være et unntak...? Den gamle 960 fikk du jo med TurboDiesel (D24TIC) og 2.3 Turbo og en utgave for feks. Italia kalt 960 Turbo 16 S. Den delte akselen fikk du på 960 Ambu fra 95. Har jobbet med noen av disse Ambulansene og disse har multi-link. Type II vel og merke Siter Samme hva du sier, så har du ræva bak :) - 1987 740 Turbo Intercooler - 1983 760 GLE 16Valve - 1989 760 GLE (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Da skulle det vel være sannsynliggjort at Larsen var litt feilinformert eller slurvete der. Men nå har jeg sett på videosnutten, og etter å ha hørt Larsens kommentarer har jeg nå minst like mye lyst til å kjøpe 960/S90/V90 som før! Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 16v turboene har vel uansett bare blitt levvert som 2liter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Måtte jo komme en tråd om detta... hehe Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Iflg Mekonomen har den følgende oppsett: B6304F automat egenvekt 2060kg totalvekt 2680kg lenge 565cm reg 1997 01 08 YV1965956T1036866 Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Og med det er vel konklusjonen at Autofil-Larsen dreit seg ut på ét, om ikke flere punkter. Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet August 27, 2007 Rapporter Share Skrevet August 27, 2007 Nå dreier det seg faktisk om et ganske uhøytidelig program. Larsens entusiasme har vel alltid vært dets viktigste kvalitet av betydning... Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboy-940 Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Du blander ikke V6 med R6 nå? nope blander ikke;) så det selv med egne øyne:P Siter VOLVO 4 LIFE http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1829736#post1829736 http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=3656 http://www.volvo-940.piczo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterad Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Har sett 1993 modell ambulanse med B280F motoren, altså V6'ern. Men tror ikke noen kom med V6'er etter 1993. B6304 motoren kunen du få også med annet motorstyringsprogram til som gav den en økning i hk til 238hk mener jeg. ambu etter faceliften har vel multilink med komposittbladfjær? De fleste av ambulansene har byttet motor på garanti, de var gåene før 300.000km. Km stand som larsen oppgir i innslaget er en meget lav km til å være ambulanse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 ingen stasjonsvogn før 95 har multilink... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Han sa også at det var stiv bakaksling, men vet ikke om det stemmer på denne? nå sa han vitterlig ikke at det VAR.. men han sa det hadde ikke forundret han OM DET var! :blah: hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet September 2, 2007 Rapporter Share Skrevet September 2, 2007 Han kunne jo bøyd seg ned og sjekket ;) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 Har sett 1993 modell ambulanse med B280F motoren, altså V6'ern. Men tror ikke noen kom med V6'er etter 1993. B6304 motoren kunen du få også med annet motorstyringsprogram til som gav den en økning i hk til 238hk mener jeg. ambu etter faceliften har vel multilink med komposittbladfjær? De fleste av ambulansene har byttet motor på garanti, de var gåene før 300.000km. Km stand som larsen oppgir i innslaget er en meget lav km til å være ambulanse. er vel ikke helt umulig at den egentlig var en 760 da? de ble vel levert til og med 92, og det kan vel tenkes at enkelte 92-modeller ble bygget om og levert i 1993 istedet.? Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet September 3, 2007 Rapporter Share Skrevet September 3, 2007 740 var til 92, 760 bare til 90 ("normalt"). Ellers hadde jeg et merkelig påfunn for en tid siden - over en periode gjorde jeg søk etter kjøretøyene som var levert til OL 94. Den gangen (i 94) la jeg nemlig merke til at "OL-bilene" (mest hvite Volvo 850 stasjonsvogn) hadde lave reg. nr. på BD, en bokstavserie som normalt ikke skulle være påbegynt ennå på den tiden. Jeg har altså kartlagt en hel del biler som var levert til OL, og det interessante i denne sammenhengen er at det dukker opp en og annen 760 og 740 registrert i 94. Ser ikke bort fra at dette kan dreie seg om ambulanser. Som jeg har nevnt tidligere, tror jeg vi kan ta høyde for at ambulansene godt kan være et "plukk" av diverse elementer som ikke alltid passer til den aktuelle årsmodellen. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard960 Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Så-Så gutter ! Sedan har multilink med kompositt bladfjærer, (langs aksel) Stasjonsvogn har stiv bakaksel, Gjeldr fra -95 og til-98 2.5 & 3.0 er REKKE !!! Alu blokk, flott maskin!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.