Gå til innhold

ABS, ASC og slitasjevarsel bremser lyser

Ranger emnet

olsteinsland

Anbefalte innlegg

Holder på å fikse litt på en 316 touring 98 mod (E36) for en slektning. Det er desverre litt å gjøre her ser det ut som.

Foruten en lås på førersiden som ikke virker så lyser som nevnd både ABS, ASC og slitasjevarsler lampen. Da eieren av bilen hadde den på service hadde de sagt at det bare var slitasje sensor som gjorde at det lyse lyste. Så det tenker jeg å prøve å bytte den.. De koster jo 49 på biltema :)

Men, er det noen som har noen tips anngående ABS og ASC lysene? ingen av disse funksjonene virker heller.. Jeg har sjekket alle sikringer men uten hell... trenger sårt noen råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abs og asc har tre sikringer som alle går på dette..

jeg skulle prøve å koble ut funksjonen som kutter på motorkraften, samtidig som jeg ville beholde funksjonen som prøver å få hjulene til å gå like fort bak...

alle disse tre sikringene kobler ut både abs og alt innenfor asc...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sjekke ledningene til hjulsensorene + at du kan måle motstand gjennom sensorene mens du holder på... hvis en stikker seg ut, har du jo funnet problemet.. siden lampa blinket i begynnelsen, tror jeg på ledningene..

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å gjøre ren sensorene i dag. ledningene var hele og pene.. Sjekket også kontaktene som ligger like ved diffen.. Men jeg fikk ikke av sensorene (ABS\ASC??) Da det så ut som om det var en mutter oå baksiden inn mot stikkakslingen.

Ps. Stemmer det at det bare er slitasjevarsel sensor på høyre hjul av de to bak? Fant bare 3 sensorer tilsammen bak.. 2 ABS\ASC og en slitasjevarsler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider