Gå til innhold

problem med clutsj typ 89 2.3 quattro

Ranger emnet

Lars Erik Johannesse

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte, skulle gire fra 2 til 3gir og dermed ble clutsjpedalen flat. fikk dratt den ut igjen med skoen og trykt inn igjen og fikk den igir. Fikk lura bilen hjem så sjekket litt akuratt.

Når jeg pumper på de få cm jeg har og gå på så blir den flat til slutt. Om jeg drar den ut igjen har jeg ett par cm og gå på igjen men fort flat.

masterpumpa er tørr og fin. ikke tegn til ytre lekasjer.

misstenker dermed slavepumpa

luftet clutsjen istad. ikke noe forbedring. Clutsjen tar 1-2 cm ut fra bunn og hogger veldig til.

Veske i beholderen er max.

Hva tror folket ? noen meninger ?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og kjørte, skulle gire fra 2 til 3gir og dermed ble clutsjpedalen flat. fikk dratt den ut igjen med skoen og trykt inn igjen og fikk den igir. Fikk lura bilen hjem så sjekket litt akuratt.

Når jeg pumper på de få cm jeg har og gå på så blir den flat til slutt. Om jeg drar den ut igjen har jeg ett par cm og gå på igjen men fort flat.

masterpumpa er tørr og fin. ikke tegn til ytre lekasjer.

misstenker dermed slavepumpa

luftet clutsjen istad. ikke noe forbedring. Clutsjen tar 1-2 cm ut fra bunn og hogger veldig til.

Veske i beholderen er max.

Hva tror folket ? noen meninger ?

Hadde samme problem på min, byttet begge syl/pumpene jeg. Ble helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem på min, byttet begge syl/pumpene jeg. Ble helt fin.

Stemmer. TOk og satt wireskript tang på gummislangen fra masterpumpa til slave. Så prøvde og clutsje. Clutsjen stein hard.

Dermed, slavesylinder lekk. Ny bestilt. 1400,- mekonomen.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider