Gå til innhold

Klima Audi A4 98 modell (litt lang)

Ranger emnet

bmw325ix

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte en tur i dag.. stoppa i et lyskryss.. så begynner morroa:eek: Kommer en stygg raklelyd fra motorrommet og bilen strever med å gå på tomgang, etter litt om og men skrur jeg av klimaanlegget og da går bilen helt greit igjenn..

Når sant skal sies så jeg kanskje merka at bilen ikke har hvert seg selv i det siste og ikke gått skikkelig og brukt litt mere bensin enn tideligere, tenkte da at det er noe lamda eller luftmengdemåler som er feil på.Så jeg har time til diagnose på tirsdag.. men her er det noe annet som tydeligvis er galt.. så det er jo nærliggende og tro at det er klimaen som er fucka.. Noen som vet hva som kan feile klimaen?

Og er det greit nok i verstefall å kjøre med klimaen av?

Ble litt langt dette, er litt trøtt..

Takker for svar

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som om kompressoren har tatt kveld?

Har du noen gang hadd service på klimanlegget? Det børe gjøres vert 3dje år.

Om det kommer fukt inn i anlegget kan kompressoren skjære seg..

Har vel hatt bilen i snart 3 år.. så det er vel like før jeg skulle hatt service på det.. men greit nok.. opplagringen i den som blir slarkete da eller? er dette noe man overhaler eller bare bytter når det ikke funker mere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..Vil tro at om det hadde vært lageret ville lyden kommet gradvis og blitt værre og værre, og ikke plutselig som du nevner.

er du uheldig kan kompressorn ha skjært seg(invendig) og biter kan ha gådd ut i systemet, Og da blir det fort dyrt med ny kompressor,akkumulator(filter) og gjennomblåsing av alle komponenter og rør med gass..

Ville fådd noen kyndige til å sedd på AC anlegget.

Hvis du vrir på kompressorn(den skiven utenfor reimhjulet) går det lett, tungt, ulyd?

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..Vil tro at om det hadde vært lageret ville lyden kommet gradvis og blitt værre og værre, og ikke plutselig som du nevner.

er du uheldig kan kompressorn ha skjært seg(invendig) og biter kan ha gådd ut i systemet, Og da blir det fort dyrt med ny kompressor,akkumulator(filter) og gjennomblåsing av alle komponenter og rør med gass..

Ville fådd noen kyndige til å sedd på AC anlegget.

Hvis du vrir på kompressorn(den skiven utenfor reimhjulet) går det lett, tungt, ulyd?

har hvert ute og vridd på hjulet.. det løper ikke helt lett.. virker litt størt..

så jeg får nok få en time hos noen som kan klima.. sånn at det ikke går helt gale, noen som vet om noen i stavanger område som er "råe" på klima?

Lenke til kommentar
Del på andre sider