Jan E-28 Skrevet August 26, 2007 Rapporter Share Skrevet August 26, 2007 Må ha kraftigere gnist til det økte bensinforbruket den nye forgasser motoren har. Turtallsperre og justering av tennpunkt er et must. Og noe jeg regner med alle sammen har. Tenkte å kjøpe MSD komponeneter. Men er det andre produsenter jeg bør se på også? Ser Gasoline.no selger KMS system. Noen som har erfaring eller hørt noe om dette? Og hva med Mallory? Andre produsenter? Og hvem er billigst på disse systemene? Billigst på MSD? http://www.malloryracing.com/ http://www.msdignition.com/ http://www.gasolin.no/index.php?main_page=index&cPath=54_73 Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet August 28, 2007 Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Må ha kraftigere gnist til det økte bensinforbruket den nye forgasser motoren har.Turtallsperre og justering av tennpunkt er et must. Og noe jeg regner med alle sammen har. Tenkte å kjøpe MSD komponeneter. Men er det andre produsenter jeg bør se på også? Ser Gasoline.no selger KMS system. Noen som har erfaring eller hørt noe om dette? Og hva med Mallory? Andre produsenter? Og hvem er billigst på disse systemene? Billigst på MSD? http://www.malloryracing.com/ http://www.msdignition.com/ http://www.gasolin.no/index.php?main_page=index&cPath=54_73 Summit har en billig CDI boks! Kommer på 150 dollar pluss coil mener jeg! så 200 dollar totalt! Med turtalls sperre.... Billig og god løsning dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet August 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2007 Takker for tipset. Kan finne 2 typer de har (SUM-850602 og SUM-850600) til 120$ og 160$. Men på begge står det "Not CARB approved" av en grunn ikke jeg skjønner? Mulig de har fler typer som jeg ikke finner? Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet September 18, 2007 Rapporter Share Skrevet September 18, 2007 Lest om flere på div forum som bruker MDS med bra resultat. Åssen er MDS på pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Summitracing hadde alt av Aeroquip koblinger og slanger jeg trenger også. Så da ble det bestilling derfra. Tror egentlig ikke du finner det noe særlig billigere andre steder heller. Spesielt ikke her i Norge desverre. Så da er MSD Digital-6 Plus CD enhet med MSD Blaster HVC-2 Coil. Og mye annet snacks på vei i posten :yummy: Edit: Om noen skulle falle inn i tråden her når de søker: " Not CARB approved " merkede deler betyr etter det jeg kan se bare at mulig bilen ikke vil gå gjennom avgassmålingene i noen stater i USA. Det blir en form for ikke CE merkede deler. Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArcticJag Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Du burde heller gå for det EDIS-baserte MegaJolt-systemet. Veiv-trigget, store gnister, og programmerbart tenningstidspunkt. 100% kontroll og store gnister. Koster ikke så mye å komme igang med, men krever litt fabrikasjon (montering av trigger-hjul og konstruksjon av sensor-brakett). Selve MJ-enheten koster 170 dollar , og så trenger du (brukte) EDIS-deler i tillegg. Monterte systemet på en av mine biler i sommer (4.2 liter Jaguar) og er kanonfornøyd. Har brukt andre tenningssystemer tidligere, senest en Mallory fordeler, med Crane HI-6 tenningsforsterker og LX-92 coil, og det er en helt annen verden. MegaJolt: http://www.autosportslab.com/net/org Nick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 Bestilte med en veivtrigger også. Ble litt overasket over hvor dyr denne var. Men selv løs trigger, og 4 løse magneter for å sette inn i svinhjulet var like dyrt:wonder: Og tror nok ikke jeg kommer til å savne noe ting på Digital-6 plus enheten heller. Litt dyrere en andre merker. Men gikk like så godt for et kjent merke siden ingen kunne gi noen direkte anbefalinger. Det mest fornuftige å kjøpe tror jeg egentlig hadde vært KMS, som Gasoline.no selger. Der kan en bruke de eksisterende sensorene som bla de fleste tyske bilene er levert med. Og de får vist veldig god brukerstøtte fra leverandøren. Er det MegaJolt fra samme sted som MegaSquirt? Så litt ut som det samme. Med selvbygg, og open source. Tror ikke jeg hadde hatt ork til å sette meg inn i alt. Da er MSD litt greiere, med 100% vanntette bokser. Og støpt elektronikk mot vibrasjonsfeil etc. Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Sorry detta er litt avsporing av tråden, men det dere snakker om er det at man kjører engen tenningshjerne uten fordeler på motor? f.k.s at man kjøre med en coil med 4 uttak og ikkje bruker fordeler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Skal du kjøre uten fordeler må du nok ha 1 coil per sylinder, såvidt jeg vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 det går kjøre to coiler med to uttak på hver coil. (på en firer. tre coiler på en sekser osv.)) Altså wastespark. Eller såkalt COP eller Coil on plugg, med en coil per sylinder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArcticJag Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Det jeg snakker om (Megajolt) er et fordelerløst system. Systemet bruker en sensor på veiva for å beregne tenningspunkt. Med en 4-sylindret motor bruker man et EDIS-4 system, med en coil som har 4 uttak. Systemet er waste-spark, hvilket vil si den fyrer 2 ganger for hver syklus (den fyrer også når det ikke er blanding i sylinderen, derav waste=bortkastet). Det Megajolt-enheten gjør er å sende signal om nøyaktig når det skal tennes, på grunnlag av turtal og enten vakum i innsuget eller gass-posisjonssensor (throttle position sensor). Tenningskartet på 10x10 punkter programmerer man via laptop. Litt pusling med å få det installert, siden man må montere et tannhjul på et egnet sted tilknyttet veiva, og lage en brakett slik at sensoren kan ligge intill, men vel verdt det. Nick Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Skal du kjøre uten fordeler må du nok ha 1 coil per sylinder, såvidt jeg vet. mente en coil som har 4 uttak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Problemet en ofte kan få ved å bruke en power coil, og original fordeleren. Er at den høye spenningen tærer ekstra på stiftene i fordeleren. Og slitasjen øker betraktelig. Noen coiler har jeg hørt er så dårlig i utgangspunktet. At en får bare noen 100 mil ut av den før den er utslitt. Men i de fleste tilfellene er ikke dette noe særlig problem, noe jeg satser på :driving Systemet er waste-spark, hvilket vil si den fyrer 2 ganger for hver syklus (den fyrer også når det ikke er blanding i sylinderen, derav waste=bortkastet). Hva er grunnen til at den kjører en waste-spark? Er det for å være sikker på at alt er forbrent før ny syklus starter. Så en slipper ujamt blandingsforhold, tenningsbank etc? Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Problemet en ofte kan få ved å bruke en power coil, og original fordeleren. Er at den høye spenningen tærer ekstra på stiftene i fordeleren. Og slitasjen øker betraktelig.Noen coiler har jeg hørt er så dårlig i utgangspunktet. At en får bare noen 100 mil ut av den før den er utslitt. Men i de fleste tilfellene er ikke dette noe særlig problem, noe jeg satser på :driving Hva er grunnen til at den kjører en waste-spark? Er det for å være sikker på at alt er forbrent før ny syklus starter. Så en slipper ujamt blandingsforhold, tenningsbank etc? Det er ikke laget på den måten for å få en ekstra gnist på ikke arbeidstakt. Det er bare noe man må leve med om man skal få til fordelerløs tenning uten sekvensiell styring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Oktober 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2007 Problemet en ofte kan få ved å bruke en power coil, og original fordeleren. Er at den høye spenningen tærer ekstra på stiftene i fordeleren. Og slitasjen øker betraktelig.Noen coiler har jeg hørt er så dårlig i utgangspunktet. At en får bare noen 100 mil ut av den før den er utslitt. Men i de fleste tilfellene er ikke dette noe særlig problem, noe jeg satser på :driving Trenger vel ikke stiften til noe når en har Elektronisk styrt tenning?? Ett lite spm: Jeg har en motor med stifttenning, men har en fordeler til den motorn med hallsensor, vil det funke vel så bra som f.eks eget triggerhjul + sensor på veiva? Må vel bruke en coil med ett uttak ved bruk av fordeleren da, istede for å ha muligheten til å bruke 4 separate coiler elns. ? Lurer litt på elektronisk tenning for å lettere kunne justere tenning og for å få turtallssperre osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.