Gå til innhold

JAS: Ford Sierra 2.0i CLX, Team-Eiker Audio prosjekt!

Ranger emnet

jas

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens,

lenge siden sist jeg hadde et prosjekt ute nå så da er det påtide med ett som er ENDA SYKERE ENN DE FORRIGE :P

Bilen:

92' Ford Sierra 2.0i CLX (har ikke bilde enda... dama stakk av med kameraet mitt...)

forhånds historie:

Fikk ett tilbud fra Eiker-Audio som gikk ut på at, hvis jeg skaffa meg "riktig" bil så skulle de sponse meg med anlegg så jeg kan stille i konkuranser for dem.

Planen var å skaffe en Fiat Panda, men alle som har prøvd å skaffe det vet at det er dyrt og vanskelig (bil budsjettet var 5-6000,-).

Så når jeg fikk solgt Mazda'n jeg hadde ble det en rask tur til Hokksund for å hente gamle sierran til Epsen her på forumet...

Planen:

Siden jeg får fullsponsa anlegg mot at jeg kjøper lydisolering så går jo planen ut på å gjøre det skikkelig, mao. noe jeg ikke er kjent for å klare :D men en gang må jo bli den første.. hehe..

Så planen for øyeblikket er å putte inn:

Kenwood DDX 7029 (dvd)

Focal 6,5" Kompsett foran

Focal 6,5" i bakdører

Focal 6*9 i hattehylle

DynaBel 10"

Dynabel 12"

Og noe annet stash... vet ikke antall høytalere, vet ikke navn på forsterkere annet en at de er digitale...

Current status:

- Hente bil "OK"

- Få oversikt over hva som må gjøres med bil "OK"

- Skaffe folk til å hjelpe meg

- Starte demontering

- Starte ombygging

- Hente ut skiltene til bilen

- Hente anlegget

- Hente lyd isolering

- Starte Prosjekttråd på nettet "OK"

Kommer mer info såfort jeg vet noe...

Og tilslutt kommer det ett lite rop ut i natten :)

Er det noen i Modum/Drammen/Hønefoss området som har peiling på bygging av anlegg, ombygging av interiør og lydisolering?

Trenger all hjelp jeg kan få, og er åpen for alle forslag bare de kommer fra folk som kan mer enn meg... (noe som ikke skal mye til).

Så hvis du har litt tid til overs, og har lyst til å bli med å bygge Norges kanskje sykeste stereo prosjekt, KONTAKT MEG!

I første omgang skal jeg bytte bensinpumpe så jeg får ut skiltene fra biltilsynet, men lydisoleringa kommer ganske kjapt det også.. så det er litt hastverk her!

Bare å spørre hvis noen lurer på noe, så skal vi se hva jeg kan klare å svare på :D

Mvh

JAS

95' Opel Omega 2.5 V6

89' Toyota Celica 1.6GT "konebilen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at bilen lever enda Jokkis:P Plager meg litt at jeg ikke byttet de tingene som trengtes og takket ja til tilbudet fra Eiker Audio selv :P

Men, hvis du trenger no hjelp så si ifra! jeg stiller opp!

Kjører: Ford Focus Titanium 08'

Vinterbil: Volvo 360 Turbo 84'

X: Ford Sierra 2.0 89'

X: Audi A4 2.0 01'

X: Ford Sierra CLX 2.0 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider