Gå til innhold

Problemer etter girkassebytte..

Ranger emnet


_240_turbo_

Anbefalte innlegg

Jeg havarerte min gammle m46 kasse og har nå satt i en ny, alt fungerte helt greit noen kilometer så stoppet bare motoren, det gikk ikke å starte den i fart, og ikke med startkabler, det virket som det var mye motstand i motoren, tok den hjem og klarte ikke å dra den rundt for hånd så jeg demonterte registeret og prøvde på nytt men det var ikke håp.

Bilen triller fint når den blir tauet så akslingene er i orden.

Har ikke hatt løst svinghjul eller clutsh.

 

 

Noen som har en idè om hva som er galt?

Er det rett og slett motoren som har tatt kvelden eller kan det være noe inni kassen som har takka for seg?

 

Mvh Kai-Rune

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart at det gikk så tregt rundt, eller så vidt rundt uten registeret montert. virket neste som bilen sto i gir på en måte. var mye motstand.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at motoren skulle rase av å bare stå i ro. Tror ikke det er noe galt med toppen, den går helt fint rundt uten noen ulyder når jeg drar den rundt for hånd....

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den var montert sånn, jeg har ikke hatt av noe på den. men da må jeg ut med kassen en gang til og se om motoren går rundt ordentlig da... :puke:

 

Forresten maxis, turboen funker som et skudd enda!!

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Förste jeg tenkte på er låseringen(e) såm holder medbringer(e) "fast" har lösna eller röki, så da kommer de "skakt" noe som förer til at synkro ringen kan kile fast på "skakke". (dårlig forklart men jeg er trött, skole om dagen nå vettu :P)

 

Kan du forklare hvilke låseringer du snakker om? Og hvor ligger syncro-ringen? Fattet ikke en dritt av haynesboka sine forklaringer heller...

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår