Gå til innhold

Audi 90 "UR" Prosjekt...

Ranger emnet


Infinal

Anbefalte innlegg

Originally posted by kas

 

urquattroen er svensk og vrakpanten er hevet så det går ikke ann å reg. den

 

mvh

Vet det ....

 

Den Ur quattroen var det så mye rust på at det var rart at den hang sammen i det hele tatt ;)

R.I.P

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ta en tur på automobilia i oslo og kjøp the quattro book, bra bok syns jeg, står litt om trimming der og, ikke veldig utfyllende. hvis du vil trimme med kjetronic systemet så send en mail til

 

http://www.amcarsquattro.co.uk, link til mail på siden, de har info og deler og kan fikse på ecu (chippe på en måte har jeg skjønt)

 

kjet går maks til 250hk har jeg skjønt, med rs2 turbo, visstnok bolt on, strammere wastegate og høyere styretrykk. rs2 turbon (husker ikke hva den hetter? kkk ett eller annet?) gir det bedre moment på lavere turtall og mindre turbolag også.. lurer på om ikke topp dreimoment ble på 2800 i stedet for 3500 som det er på min. har du vannkjøling på turbon din i tillegg til olje?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

ta en tur på automobilia i oslo og kjøp the quattro book, bra bok syns jeg, står litt om trimming der og, ikke veldig utfyllende. hvis du vil trimme med kjetronic systemet så send en mail til

 

http://www.amcarsquattro.co.uk, link til mail på siden, de har info og deler og kan fikse på ecu (chippe på en måte har jeg skjønt)

 

kjet går maks til 250hk har jeg skjønt, med rs2 turbo, visstnok bolt on, strammere wastegate og høyere styretrykk. rs2 turbon (husker ikke hva den hetter? kkk ett eller annet?) gir det bedre moment på lavere turtall og mindre turbolag også.. lurer på om ikke topp dreimoment ble på 2800 i stedet for 3500 som det er på min. har du vannkjøling på turbon din i tillegg til olje?

Den boka har jeg ;)

 

Turboen er en KKK 26 olje/luftavkjølt

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en stille stund med prosjektet har jeg greid å ta vekk alle "plater" med seig guffe som lå torpeoen, slipt platereint å hatt på grunning. Neste fase vil da bli motorrommet, må bare gjøre reint noe j.. først, så gjøre siste finishen ved batt. kassa

( som er fjernet ) +++

 

Arbeidsledig blir man ikke ....

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

tenkte litt på det med rustfrie eksosanlegg, det får man jo hevet etter seg på meieriene, jafal rundt her eg bor, man får hevet rustfrie rør etter seg menet eg da selføleligt :rolleyes: men pointet var jo at det går fint ann å lage sitt eget effektanleg, meieriene må betale for å hive de gamle rørene som dem har på anlegene, dem må skiftes ut etter en viss tid, så dem pleier ALTID å ha noen ligenede :D så er det bare å få heim og sveise til :D høres ut som det monsteret når eg kommer med mine 90hk nå :D

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elanzer

tenkte litt på det med rustfrie eksosanlegg, det får man jo hevet etter seg på meieriene, jafal rundt her eg bor, man får hevet rustfrie rør etter seg menet eg da selføleligt :rolleyes: men pointet var jo at det går fint ann å lage sitt eget effektanleg, meieriene må betale for å hive de gamle rørene som dem har på anlegene, dem må skiftes ut etter en viss tid, så dem pleier ALTID å ha noen ligenede :D så er det bare å få heim og sveise til :D høres ut som det monsteret når eg kommer med mine 90hk nå :D

 

Det går nok ann det der ja, men det blir nok til at jeg kjøper noe som er tilpasset...

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtpassat

Infinal: Hei du, var og kjøpte noen skjermer av din bror for ca 2 uker siden og da så jeg litt på bilen din, den så meget pen ut.

Lykke til med motor bytte:)

RS

 

Takk ...

 

 

Har dere fått tak i bil som dere skal sette skjermene på ???

 

Bilen blir vel ferdig en gang, men fortsatt mye jobb igjen ...

Bilen må lakkeres opp igjen pga. dårlig grunnarbeid og lakk av forrige eier.

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corrado16v

hva med ur quattro bredding da?

Ser rimlig hissig ut på en sedan da!

 

Går jo an å henge på cab skjermene også ;>

 

Det går framover Infinal.. gleder meg til å se det ferdige prosjektet.

 

En 2.2T hadde vel gjort seg (noe jeg planla)

 

 

Forresten, gleder å se gamlefelga (de var best)

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ivers

 

Går jo an å henge på cab skjermene også ;>

 

Det går framover Infinal.. gleder meg til å se det ferdige prosjektet.

 

En 2.2T hadde vel gjort seg (noe jeg planla)

 

 

Forresten, gleder å se gamlefelga (de var best)

 

Bra felger det da ;)

Begynner å komme seg nå, men fortsatt MYE igjen....

Audi 90 T. powered by 034 EFI. ( Evighetsprosjekt)

Audi 100 QUATTRO

Audi Coupé Quattro

Mitshubishi Lancer Evolution II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår