Gå til innhold

Sluring, lugging og turtall - clutch?

Ranger emnet

Xander

Anbefalte innlegg

Vel... Nå er jeg drittlei!

Driver å ser etter ny bil, men det blir jo ikke noe av når andre problemer dukker opp! (derfor jeg ikke har posta så veldig mye om bilen min!).

Fikk den ikke igjennom eu-kontrollen fordi vindusviskeren foran har defekt selvparkering. Hadebra penger! *snufs*

Vel, nå er det sånn at når jeg kjører er det udigge slurelyder i 4. giret, som har beveget seg over i 3. giret. Men, det kommer bare i visse hastigheter, som f.eks. 50km/t i 4. gir, og ca. 40km/t i 3. gir.

Når jeg ligger i 100 på motorveien og gir bånn gass, flyr gjerne turtallet opp, mens bilen fortsetter tilnærmet likt i drag.

Er også gjerne litt kødden når jeg skal rygge inn i parkering i oppoverbakker.

Høres riktig ut at det kan være clutchen som er gåen da?

Evnt. hvor mye koster dette å få byttet?

Noen flinke her inne som vil bytte? :P

Evnt. er dere flinke kan dere kjøpe bilen og bytte dette selv.

Bilen går ut til salgs asap når den har gått igjennom eu-kontrollen.

Må ha meg noe med bittelitt mer plass.

=)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv begynt å se etter ny bil.. men vil ikke selge audien i den stand den er i nå, siden den ikke starter..

Har hørt girkassa/clutchen på disse bilene ikke er de beste, selv har jeg hatt clutchbytte for et halvannet år sia. Jeg måtte nærmest ha med meg jekkestropp for å få gira. Å fixe dette kom på ca 10 lapper på møller, og det var en fin unødvendig utgift..

- '06 Toyota Avensis TTE

X '97 Audi A3 1.8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen!

Dette liker jeg ikke...

Tror jeg stikker innom et ikkemøller verksted og hører med de..

Hvor mye tror dere forresten at det er mulig å få for bilen når dette er gjort?

Foringer, indre og ytre endeledd og styrestag er byttet på begge sider framme + alle bremsene er nye...

hrmf...

(ikke sint på dere, på lommeboka! Glad jeg nettopp har fått ny jobb og gått opp betraktlig i lønn, jævlig synd at jeg ikke får noe glede av de pengene...)

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider